• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

جذب طبیعت گردان و کوهنوردان به آبشار‌های یخ زده اخلمد

  • کد خبر : 83165
  • 03 بهمن 1401 - 23:33
جذب طبیعت گردان و کوهنوردان به آبشار‌های یخ زده اخلمد
بام: کوه‌های برفی و آبشار‌های یخ زده و زیبای اخلمد موجب حضور گسترده کوهنوردان و طبیعت گردان به مناطق کوهستانی چناران شده است.
به گزارش خبرنگار بام، بخشدار مرکزی چناران گفت: پس از این یخ زدن آبشار‌های اخلمد علاوه بر کوهنوردان، گردشگران زیادی نیز با هدف بازدید از زیبایی‌های کم نظیر طبیعت زمستانی منطقه به ویژه مناظر آبشار‌های یخ زده و قندیل بسته زیبای اخلمد به این روستای ییلاقی سفر کرده اند تا از نزدیک این زیبایی‌ها را به چشم خود نظاره کنند.
رضا داروغه افزود: روستای اخلمد به خاطر جذابیت‌های طبیعی بی نظیر همچون کوهسار، رودخانه، آبشارها، چشمه‌ها و دیگر مواهب و چشم انداز‌های خدادادی و بکر از حیث گردشگری در تراز بالاتری نسبت به بسیاری از شهر‌های دیگر کشور قرار دارد.
بخشدار مرکزی چناران گفت: با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه متناسب با تعداد زیاد گردشگران، زائران و سیاحان می‌توان از ظرفیت بالای طبیعت گردی منطقه بهره گرفت.
داروغه با اشاره به سابقه تاریخی و جایگاه طبیعت زیبا و مفرح اخلمد در فصول چهارگانه سال افزود: تعداد گردشگران این منطقه در فصول بهار و تابستان بسیار بیشتر و در خور توجه نسبت به سایر فصول است.
وی ادامه داد: با حضور مداوم و استقبال گسترده مردمی به خصوص در روز‌های برفی و یخبندان جاری از آبشار‌های زیبای اخلمد باید گفت گردشگری اخلمد در هیچ فصلی تعطیل بردار نیست بنابراین روستای اخلمد نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و ملی است و برای توسعه، عمران، آبادی و اداره آن باید با نگاه ملی به گردشگران منطقه ارائه خدمات داد.
آبشارها، رودخانه و مناطق گردشگری و روستایی اخلمد در ۸۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.
شهرستان چناران واقع در شمال غربی مشهد با سه شهر چناران، سیدآباد و رادکان و ۶۶ روستای بیش از ۲۰ خانوار، ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.
لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83165

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.