• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
0

جزیره گرم کیش دیواره یخ‌نوردی دارد اما اصفهان ندارد

  • کد خبر : 84212
  • 09 اسفند 1401 - 14:42
جزیره گرم کیش دیواره یخ‌نوردی دارد اما اصفهان ندارد
بام: ملی‌پوش اصفهانی و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی یخ‌نوردی گفت: در جزیره کیش با وجود گرمای هوا، دیواره یخ‌نوردی در سالن مجهز با دمای منفی پنج درجه سانتی گراد ساخته شده است اما در اصفهان از این زیرساخت برای تمرین و مسابقه بی‌بهره‌ هستیم.

محمدرضا صفدریان، در گفت و گو با خبرنگار بام اظهار داشت: احداث زیرساخت مربوطه می‌تواند اصفهان را بعنوان پایگاه یخ‌نوردی در کشور مطرح کند و حتی مسابقات بین‌المللی و برای مثال با حضور شهرهای خواهرخوانده اصفهان در این شهر برگزار شود.

وی اضافه کرد: احداث یک دیواره یخ‌نوردی حدود پنج میلیارد تومان هزینه دارد و تولیدکنندگان بومی در اصفهان در زمینه ساخت سوله و تجهیزات سرمایشی نیز قادرند بخشی از این زیرساخت را تامین کنند.

ملی پوش اصفهانی افزود: افزایش امکانات و بهبود زیرساخت‌ها در کشور و اصفهان سبب خواهد شد تا نفرات بیشتری به این رشته گرایش پیدا کنند که در نهایت، این کار به بهبود وضعیت تیم ملی و توسعه ورزش مُنجر می‌شود.

صفدریان خاطرنشان کرد: یخ نوردی از زیرمجموعه‌های رشته کوهنوردی است و امکانات ما در اصفهان برغم وجود قهرمانان متعدد، مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: تجهیز اصفهان به امکانات مورد نیاز این رشته می‌تواند از بُعد تفریحی نیز برای شهروندان جذاب باشد و خانواده‌ها و جوانان را به این ورزش سوق دهد.

این یخ نورد تیم‌ملی اظهار داشت: سال آینده ۶ مسابقه در سطح جهانی شامل سه مسابقه در اروپا، یکی در کانادا و ۲ رقابت در کره جنوبی و چین در پیش رو دارم، اما روند افزایش قیمت ارز، حضور در کشورهای خارجی و شرکت در مسابقات را سخت کرده است که امیدواریم مسوولان در این زمینه حمایت لازم را داشته باشند.

این ورزشکار اصفهانی تاکنون ۲۱ مدال در سطح آسیایی و جهانی کسب کرده که شماری از آنها مربوط به مسابقات جهانی اخیر به میزبانی کره جنوبی بوده است.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه دارد

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84212

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.