• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24573
3

جزییات جلسه کمیته انضباطی بازیکن گابنی گل‌گهر/فغانپور: بیانیه نویسی برخی باشگاه ها شبهه انگیز است

  • کد خبر : 65591
  • 24 آذر 1400 - 0:31
جزییات جلسه کمیته انضباطی بازیکن گابنی گل‌گهر/فغانپور: بیانیه نویسی برخی باشگاه ها شبهه انگیز است
بام نیوز: مدیر امور حقوقی و قراردادهای باشگاه پیکان توضیحاتی درباره جلسه کمیته انضباطی درمورد پرونده اریک باگناما ارائه کرد.

صفی‌الله فغانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز درباره جلسه امروز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای بررسی پرنده اریک باگناما بازیکن گابنی تیم گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: این جلسه با حضور نمایندگان سه باشگاه سپاهان، استقلال و پیکان به عنوان شاکیان پرونده، باشگاه گل‌گهر و خود بازیکن برگزار شد. هر یک از باشگاه‌ها صحبت‌های خود را درباره پرونده مطرح کرده و باشگاه گل‌گهر و باگناما هم دفاعیات‌شان را ارائه کردند. از ابتدا هم قرار بود این جلسه برای ارائه مستندات باشگاه‌های شاکی و دفاعیات گل‌گهر برگزار شود و کمیته انضباطی پس از بررسی آنها تصمیم خود را اعلام کند.

وی در خصوص زمان صدور رأی این پرونده عنوان کرد: این موضوع در اختیار کمیته انضباطی است. معمولاً اعضای کمیته برای بررسی تمام جوانب و صدور رأی خود فرصتی یک هفته‌ای در اختیار دارند و اکنون باید منتظر صدور رأی بمانیم.

مدیر امور حقوقی و قراردادهای باشگاه پیکان در مورد ادعای مسئولان فدارسیون فوتبال مبنی براینکه ایمیل فدراسیون گابن  مورد تأیید فیفا قرار گرفته است، توضیح داد: همه اسناد و مدارک باشگاه‌ها در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت. برخی از این ایمیل‌ها مشکوک است اما اعضای کمیته انضباطی باید صحت و سقم ادعای باشگاه‌های شاکی و گل‌گهر را بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند. اینکه بگوییم این ایمیل جعلی یا درست است در حد ادعا است. طبیعی است باشگاه‌های شاکی می‌گویند این اسناد و ایمیل‌ها جعلی است و باشگاه گل‌گهر خلاف این نظر را دارد. امروز دیدیم فدراسیون هم اعلام کرده ایمیل فدراسیون گابن مورد تأیید فیفا قرار گرفته است اما کمیته انضباطی باید تشخیص بدهد حرف کدام طرف درست است.

فغانپور در خصوص بیانیه برخی باشگاه‌ها و درخواست آنها از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مبنی بر ۳ بر صفر نشدن نتیجه دیدارهایی که گل‌گهر از این بازیکن استفاده کرده است، پاسخ داد: در حوزه وظایف باشگاه‌ها نبود که چنین بیانیه‌ای صادر کنند. صدور چنین بیانیه‌ای از طرف باشگاه‌هایی که ارتباط موضوعی با پرونده ندارند قطعاً شبهه انگیز و خلاف مقررات است. چرا باید باشگاه‌هایی که در پرونده ذی‌نفع نیستند چنین بیانیه‌ای بدهند؟

وی در خصوص اینکه شاید این باشگاه‌ها به دلیل اینکه شرایط جدولی در صورت ۳ بر صفر اعلام شدن نتیجه سه بازی گل‌گهر به ضرر آنها می‌شود، چنین بیانیه‌ای داده‌اند، گفت: تصمیم‌گیری درباره پرونده با کمیته انضباطی است. دنبال احیای مقررات هستیم و می‌گوییم قوانین باید اجرایی شود. وقتی مقررات شفاف است نباید به این نگاه کنیم که با اخذ تصمیمات قانونی کدام باشگاه متضرر می‌شود. مهم پیاده شدن قوانین و مقررات است. به همین دلیل وقتی باشگاه‌ها غیر ذی‌نفع بیانیه می‌دهند شائبه ایجاد می‌شود و این تصور به وجود می‌آید شاید آنها بخواهند کمیته انضباطی را قبل از تصمیم‌گیری تحت تأثیر قرار دهند اما اطمینان دارم اعضای کمیته انضباطی به دلیل مستقل بودن تحت تأثیر جو و فضاسازی‌ها، وضعیت طرفین پرونده‌ و باشگاه‌های بیانیه دهنده قرار نمی‌گیرند. در طول یکی دو سال گذشته هم چنین اتفاقی رخ داده است.

فغانپور اضافه کرد:‌ امکان دارد یک نفر بیاید و بگوید برای بازی فلان تیم مقابل تیم ملی هماهنگی‌ها را انجام می‌دهم اما عقد قراردادها به بخش حقوقی فدارسیون ربطی ندارد و مربوط به دپارتمان تیم‌های ملی است. اینگونه قراردادها به ما ارجاع نمی‌شد که بخواهیم درباره‌شان دخالت کنیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=65591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.