• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
2

جستجوی امدادگران برای نجات کوهنوردان در دماوند ادامه دارد

  • کد خبر : 77910
  • 18 مرداد 1401 - 19:55
جستجوی امدادگران برای نجات کوهنوردان در دماوند ادامه دارد
بام: رییس جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه هنوز دو کوهنوردی مفقود شده در یخچال بخار دماوند پیدا نشدند گفت: عملیات جست و جو برای یافتن این افراد همچنان ادامه دارد.

غلامعلی فخاری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: روز گذشته حوالی ساعت ۱۰صبح گزارشی مبنی بر سقوط دو کوهنورد در یخچال یخار قله دماوند اعلام شد که بلافاصله  دو تیم امدادگر به محل حادثه اعزام شدند.

وی توضیح داد: تیم‌های اعزامی پس از پیمایش مسیری ۱۰ ساعته موفق به رسیدن به ارتفاع سه هزار و ۷۰۰ متری شدند ولی در نهایت به علت شرایط بد آب و هوایی و مسدود بودن مسیر، نتوانستند به ارتفاع بالاتر صعود کنند.

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ادامه عملیات به صبح امروز موکول شد، بیان کرد:ساعت ۵ صبح تیم امدادی اعزامی به سمت محل حادثه حرکت کردند ولی با وجود تغییر چند باره به علت سیلاب شب گذشته و همچنین نامساعد بودن هوا موفق به صعود به ارتفاع چهار هزار و ۴۰۰ متری نشدند تا اینکه ادامه عملیات به فردا سه شنبه موکول شده است.

کوهنوردان از صعود به دماوند خودداری کنند

فخاری با بیان اینکه در تاریخ ۱۵ مرداد ماه امسال هم یک کوهنورد بر اثر سقوط سنگ در پناهگاه سوم دماوند جان خود را از دست داد، گفت: پس از این حادثه فدراسیون کوهنوردی صعود به قله دماوند را به علت شرایط نامناسب آب و هوایی و ریزش سنگ در ارتفاعات دماوند ممنوع کرده است.

وی گفت: متاسفانه با وجود ممنوعیت فدراسیون عده ای از کوهنوردان به صورت غیر قانونی و با وجود  بسته شدن مسیرهای اصلی ورود به دماوند افراد از بیراهه ها برای صعود به کوه استفاده می کنند.

دماوند با ۵۶۰۰ متر بلندترین قله‌ ایران  است و بیشترین صعود به این  قله نیز در ماه مرداد انجام می‌شود.

فدراسیون کوهنوردی در تاریخ ۱۵ مرداد ماه با صدرو اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به محدودیت ظرفیت حضور کوهنوردان در مسیرهای چهارگانه کوه دماوند به ویژه مسیر جنوبی و باتوجه به تکمیل ظرفیت پناهگاه‌های بارگاه سوم جدید و قدیم، و باتوجه به خطر رانش و ریزش سنگ بدلیل بارندگی‌های اخیر، از تمامی علاقمندان کوهنوردی تقاضا می‌شود؛ برای جلوگیری از حوادث از ورود به این مناطق تا پایان مردادماه پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77910

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.