• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

حادثه در کوه سرخ برای چندمین بار

  • کد خبر : 25875
  • 25 بهمن 1399 - 13:43
حادثه در کوه سرخ برای چندمین بار
یام نیوز: رئیس آتش نشانی شیراز گفت: کوهنوردان جوان ساکن شیراز بر اثر سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند.

به گزارش خبرنگار بام نیوز،رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت:طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ در خصوص اعلام حادثه سقوط دو کوهنورد از ارتفاعات کوه سرخ،همکاران ما بلافاصله جهت امداد رسانی به مکان اعلام شده اعزام شدند.

محمد هادی قانع تصریح کرد: کوهنوردان ۲۰و۳۲ ساله در حین پیمایش مسیر بدلیل نداشتن شناخت کافی نسبت به منطقه همچنین ضعف آگاهی در مورد آموزه های کوهپیمایی و عدم همراه داشتن تجهیزات مورد نیاز حدود ۳۰ متر به درون دره سقوط کرده و دچار آسیب دیدگی در نواحی مختلف بدن خود شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: تیم امداد و نجات پس از پیمایش مسیر یکساعته به مصدوم رسیدند و پس از اقدامات لازم با رعایت نکات ایمنی آن را تحویل اورژانس دادند تا بوسیله بالگرد به پایین منتقل شود.

قانع تاکید کرد: برخی از کوهنوردان به تذکرات اعلام شده از طریق رسانه توجه نمی کنند و بدون در نظر گرفتن موارد ایمنی اقدام به کوهپیمایی میکنند و در نتیجه منجر به چنین حوادثی می گردد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: حوادثی که در طی این مدت رخ داده است ناشی از خطای انسانی بوده که کوهنوردان می بایستی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد:  کم تجربگی و شرایط جسمی و روحی نامناسب، عدم توجه به هشدارها، عدم استفاده از تجهیزات مناسب، فرود ناصحیح و عجولانه، اقدام به صعود انفرادی، نداشتن شناخت کافی از مسیر صعود، دست کم گرفتن مسیر و یا قله و… از مهم‌ترین اشتباهات در زمان کوهنوردی به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=25875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.