• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
2

حاشیه‌های باز شدن پیست توچال/ از صدور مجوز هیات تهران تا اصرار مدیر توچال

  • کد خبر : 13550
  • 22 آذر 1399 - 10:17
حاشیه‌های باز شدن پیست توچال/ از صدور مجوز هیات تهران تا اصرار مدیر توچال
بام نیوز:ازدحام جمعیت در پیست توچال باعث شد تا مشکلاتی در خصوص فعالیت پیست‌ها در زمان کرونا ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بام نیوز، انتشار عکس و فیلم از ازدحام جمعیت در ایستگاه پنجم تله‌کابین توچال باعث شد تا فدراسیون پزشکی ورزشی در بیانیه‌ای اعلام کند مجوز برگزاری باز شدن پیست‌ها را صادر نکرده و این ستاد در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت قرار دارد.

فدراسیون اسکی نیز با هماهنگی کامل با ستاد مقابله با کروناست و در خصوص بازگشایی پیست‌ها مجوزی نداده اما این سوال اینجا مطرح می‌شود مسئولیت اتفاق رخ داده برعهده کیست؟ هیات تهران که مجوز بازگشایی پیست را صادر کرده؟ فدراسیون اسکی؟ یا فدراسیون کوهنوردی؟

مرتضی ساوه‌شمشکی رئیس هیات اسکی تهران در گفت‌وگو با بام نیوز در این باره گفت: آنچه فدراسیون و ستاد مقابله با کرونا مطرح کرده‌اند، متین است. همانطور که می‌دانید، تله‌کابین توچال زیر نظر گردشگری است و به ورزش ارتباط خاصی ندارد. این تله‌کابین در تابستان هم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این در حالیست که پیست اسکی در ایستگاه ۷ است که برای استفاده باید مجوز لازم داده شود.

وی افزود: منتظر ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی بودیم اما مدیرعامل توچال نامه‌ای را در تاریخ ۱۸ آذرماه به مدیرکل ورزش و جوانان تهران ارسال کرده و نوشته که کارشناس به پیست رفته و فضای محیطی را بررسی کرده، مرجع تایید بالابرها هم که سازمان استاندارد است گفته همه چیز مهیاست، شما اجازه دهید با وضعیت نارنجی تهران اسکی‌بازان تمرین کنند.

ساوه‌شمشکی خاطرنشان کرد: آقای پریچهره مدیرکل تهران هم اعلام کرد با این فضا و با رعایت پروتکل‌ها مشکلی وجود ندارد اما این مجوز فقط برای پیست اسکی است. اتفاق رخ داده در ایستگاه پنجم است و ارتباطی به اسکی ندارد. مشکل عمده ایجاد شده به خاطر کوهنوردان است که از مناطق مختلف مثل درکه، دربند، داراباد و … به ایستگاه پنجم می‌رسند.

رئیس هیات اسکی تهران با اشاره به اینکه فضای اسکی با ویروس کرونا مشکلی ندارد، گفت: اسکی تنها رشته‌ای است که می‌تواند با کرونا مقابله کند. اسکی‌باز علاوه بر کلاه پشمی، کلاه دیگری روی سر دارد، عینک می‌زند، اسکارف می‌زند، دستکش بر دست دارد و لباس‌ها هم مشخص است. از نظر فاصله اجتماعی هم اگر اسکی‌بازان فاصله حداقل ۲ تا ۳ متری را رعایت نکنند دچار مشکل می‌شوند و بهم برخورد می‌کنند. بنابراین باید بگویم مشکل رخ داده هیچ ارتباطی با اسکی ندارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=13550
  • نویسنده : تحریریه بام نیوز
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.