• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

«حصارک»، مسیری برای کوهنوردان حرفه‌ای

  • کد خبر : 58288
  • 22 مهر 1400 - 19:15
«حصارک»، مسیری برای کوهنوردان حرفه‌ای
بام نیوز: «حصارک» یکی از مسیرهای کوهنوردی تهران به شمار می‌آید که جز پرخطرها محسوب می‌شود و بیشتر کوهنوردان حرفه‌ای از آن‌ تردد می‌کنند.

این مسیر در شمال غربی تهران واقع است و تقریباً در زمره ناشناخته‌ها قرار دارد. البته شامل ۲ مسیر برای کوهنوردی می‌شود. مسیر اول حصارک، از ارتفاع ۱۶۷۰ متری آغاز و در مسیر کم شیبی تا آبشاری به همین نام ختم می‌شود. از ابتدای دره تا پای آبشار حدود یک ساعت زمان می‌برد. در ادامه، مسیر آبشار کمی ناهموار است اما اگر فردی حرفه‌ای باشد و از آن عبور کند، راه پاکوب در امتداد دره همچنان به سمت بالا ادامه دارد.

مسیر دوم که از آن برای رسیدن به بالای قله می‌توان استفاده کرد، از سمت مسیر قله «بند عیش» است که از بالای محله حصارک آغاز می‌شود و در ادامه با عبور از بالای دره حصارک در نهایت به قله‌بند عیش به ارتفاع ۲۷۶۰‌متر می‌رسد. در واقع مسیر حصارک، ‌گاه از محدوده‌های هموار و پاکوب وگاه از صخره و سنگلاخ تشکیل شده است.

برخی مواقع هم باید از میان شاخ و برگ درختان سبز وگاه از لابه‌لای علف‌های خشک شده عبور کرد. البته در این مسیر هم رودخانه وجود دارد و هم چند چشمه که زیبایی مسیر را دوچندان می‌کند. برای رسیدن به این مسیر می‌توان از حصارک، بزرگراه شهید باکری شمال، خیابان سیمون بولیوار شرق، خیابان سیمون بولیوار غرب، میدان دانشگاه آزاد، بلوار شهدای حصارک استفاده کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=58288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.