• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
1

خواص سیر در کوهنوردی

  • کد خبر : 83720
  • 20 بهمن 1401 - 20:32
خواص سیر در کوهنوردی
بام: بین آنها می توان به تاثیر بر گردش خون، نه فقط برای ارتفاع بالا، بلکه برای هر ورزش یا فعالیتی در هوای سرد اشاره کرد.

به نقل از alpine.caltech بیش از سه هزار مقاله اثر بخشی سیر را برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها تایید کرده اند. به نظر می رسد که ممکن است برخی از این خواص برای کوهنوردی تاثیر داشته باشند که از بین آنها می توان به تاثیر بر گردش خون، نه فقط برای ارتفاع بالا، بلکه برای هر ورزش یا فعالیتی در هوای سرد اشاره کرد.
به عنوان مثال یک تحقیق در سال ۱۹۹۸ نشان داد که سیر از فشار خون ریوی هیپوکسیک در موش ها جلوگیری می کند. این در حالیست که انقباض هیپوکسیک عروق ریوی به عنوان زمینه ساز ایجاد اِدم ریوی در ارتفاعات بالا شناخته می شود.
در بخشی از “صعود، تمرین برای اوج عملکرد” نوشته کلاید سولز -۲۰۰۲- عبارت زیر به چشم می خورد:
سیر هزاران سال است که برای کمک به رقیق شدن خون استفاده می شود. چهار حبه بزرگ سیر خام در روز، یا ۲ گرم پودر سیر، ممکن است جریان خون در ریه ها را با کاهش انقباض عروق ریوی بهبود بخشد. اثربخشی آن در موش‌ها نشان داده شده است، اما هیچ مطالعه انسانی نتایج را تایید نکرده است. متأسفانه، پختن ماده فعال (آلیسین) را غیرفعال می کند، اگرچه ترکیبات دیگری نیز آزاد می شوند که ممکن است مفید باشند.
در کتاب اکستریم آلپینیسم نوشته مارک توایت -۱۹۹۹- نیز به خواص سیر به شکل زیر اشاره شده است:
سیر یک مکمل در هوای سرد محسوب می شود. این ماده ضد انعقاد بهتری نسبت به آسپرین است و چسبندگی پلاکت ها را کاهش می دهد که گردش خون کلی را بهبود می بخشد. به دنبال یک مکمل سیر با مقدار استاندارد S-Alyclysteine، قوی ترین ترکیب دارویی در سیر باشید. ساپونین‌ها، ترکیبات استروئیدی که در سیر یافت می‌شوند، آنزیمی را در سلول‌های ماهیچه‌ای سرخرگ‌ها مهار می‌کنند و در نتیجه باعث گشاد شدن شریان‌ها و کاهش فشار خون و در نتیجه گردش خون بهتر می‌شوند. رینهولد مسنر از مکمل‌های سیر برای کوهنوردی در ارتفاعات استفاده می‌کرد، زیرا فیزیولوژیست‌ها ادعا می‌کردند که این مکمل‌ها خاصیت ارتجاعی عروقی را بهبود می‌بخشند. مکمل های سیر هم به صورت خشک و هم مایع، تعداد سلول های کشنده طبیعی بدن را افزایش می دهد و ایمنی را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83720

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.