• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

خوزستان در رشته سنگنوردی پتانسیل قهرمان‌پروری دارد

  • کد خبر : 73840
  • 08 اردیبهشت 1401 - 0:22
خوزستان در رشته سنگنوردی پتانسیل قهرمان‌پروری دارد
بام نیوز: رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به ایجاد زیرساخت ورزشی در خوزستان، گفت: ایجاد سالن سنگنوردی به ما کمک می‌کند، به ویژه اینکه خوزستان یک ورزشکار و یک مربی در تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی دارد و این نشان می‌دهد خوزستان پتانسیل قهرمان‌پروری را دارد.

رضا زارعی امروز در مجمع انتخاب رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا به آقای سپهری بابت انتخابش به عنوان رئیس هیات خوزستان تبریک می‌گویم و امیدوارم او همچون امروز که مجمع به او اعتماد کرد در طول چهار سال آینده نیز در کنار هیات کوهنوردی خوزستان باشد تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کوهنوردی خوزستان باشیم.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته هیات خوزستان پس از تصدی آقای نیک‌خواه که انصافاً در مدت حضورش زحمات بسیاری کشید، از پشتیبانی خوب آقای سپهری در دوران سرپرستی‌اش بهره مند بود که از جای تشکر دارد. البته دوره سرپرستی طولانی شد و این وقفه‌ها طبیعتاً لطماتی را به ساختار کوهنوردی خوزستان زده است که امیدواریم با انتخاب رئیس جدید هیات بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

رئیس فدارسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: به نظر من اساسنامه جدید برگزاری مجامع خیلی از مشکلات قدیم را اصلاح کرده و البته برخی چالش‌ها نیز ایجاد شده است زیرا سخت‌گیری‌ها بیشتر شده است و برگزاری مجمع و حضور برخی در مجامع و حضور بازنشستگان سخت شده است ولی ما تابع مقررات هستیم و باید مقررات را در بحث بازنشستگان رعایت کنیم که خوشبختانه این موضوع در این مجمع چالشی نداشت.

زارعی بیان کرد: خوزستان یک استان پهناور است که برخی از ویژگی‌های طبیعی در رشته کوهنوردی را دارا است و به نظر من در سال‌های اخیر شاهد درخشش خوبی از ورزشکاران این استان در رشته‌های مختلف بوده‌ایم. من می‌دانم زیرساخت‌های استان محدود و کم است و حتی نتوانستیم از پتانسیل‌های موجود هم استفاده کنیم اما شاهد صعود تعدادی از قهرمانان خوزستانی در اعزام‌های برون‌مرزی بوده‌ایم.

وی گفت: اینکه برخی قهرمانان خوزستانی کوچ می‌کنند این به واسطه کمبود امکانات است و نشان می‌دهد که باید روی زیرساخت‌ها کار کنیم. خیلی از باشگاه‌ها توانایی پوشش کمبودهای رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی را دارند و از رئیس جدید هیات می‌خواهم این همگرایی را بین شهرستان‌ها و باشگاه‌ها ایجاد کند. طی سال‌های اخیر یکی از فعالیت‌های فدراسیون در بحث توسعه ورزش کوهپیمایی همگانی بوده است که در خوزستان نیز شاهد فعالیت خوب هیات در این بخش بوده‌ایم که امیدوارم این اقدامات همراه با تربیت نیروهایی در بخش آموزش باشد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: در بحث آموزش بالاترین عدد آموزش در سطح کشور در بین ۵۲ فدراسیون ورزشی در سه سال گذشته را داشته‌ایم و تأکید ما روی آموزش بسیار بوده است و به همین دلیل خوشبختانه آموزش در کوهنوردی ریشه استواری دارد. توسعه ورزش همگانی جزو الزامات ما است و ما دومین فدراسیون در توسعه ورزش همگانی و ورزش روستایی عشایری هستیم. در حالی که به جرأت می‌توانم بگویم فدراسیون‌های همگانی و عشایری روستایی بودجه‌شان حداقل ۱۰ برابر فدراسیون کوهنوردی است اما توجه به دوره‌های آموزشی کوهپیمایی همگانی و بلد محلی و همچنین جست‌وجوگر محلی آمار فدراسیون ما را بالا برده است. ضمن اینکه فعالیت خوب هیات‌های استانی و شهرستان‌ها تأثیرگذار بوده است.

وی گفت: از رئیس هیات خوزستان می‌خواهم به برگزاری دوره بلد محلی به ویژه در شهرستان‌ها توجه ویژه داشته باشد زیرا این موضوع می‌تواند به توسعه ورزش کوهنوردی بسیار کمک کند و ما هم در این زمینه آماده ارائه کمک هستیم و می‌توانیم مربیانی را برای آموزش و برگزاری دوره‌ها به شهرستان‌ها و استان ها اعزام کنیم.

زارعی عنوان کرد: تقاضا می‌کنم رئیس جدید هیات پیگیر بحث زیرساخت‌های رشته کوهنوردی و سالن سنگنوردی باشد. سالن سنگنوردی به ما کمک می‌کند که از این پتانسیل خوب استفاده کنیم، به ویژه اینکه خوزستان یک ورزشکار و یک مربی در تیم ملی اعزامی به بازی‌های آسیایی دارد و این نشان می‌دهد خوزستان پتانسیل قهرمان‌پروری را دارد و حیف است که کمبودها را ببینیم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=73840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.