• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24664
1

درخواست فعالان زن سعودی برای تحریم رالی

  • کد خبر : 16790
  • 16 دی 1399 - 20:13
درخواست فعالان زن سعودی برای تحریم رالی
بام نیوز: جمعی از فعالان زن در عربستان سعودی خواستار تحریم رالی داکار به میزبانی عربستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز:  جمعی از فعالان زن در عربستان سعودی خواستار تحریم رالی داکار به میزبانی عربستان شدند.

هاتلول ، یکی از برجسته ترین فعالان عربستان سعودی ، در سال ۲۰۱۸ ربوده و بازداشت شد. وی ماه گذشته به دلیل جرم جاسوسی و توطئه علیه پادشاهی به مدت پنج سال و هشت ماه محکوم به زندان شد البته دادگاه در ادامه بیش از دو سال از محکومیت او را لغو کرد که گفته می‌شود به خاطر این بوده که سران سعودی مقابل دولت بایدن قرار نگیرند.

با وجود این ، فعالان مجازات را “شرم آور” توصیف کردند و خاطرنشان کردند که هاتلول تقریباً سه سال بدون هیچگونه اتهامی در زندان بود. پدر و مادر این فعال که تیم حقوقی او هستند ، ادعا می کنند که دختر آنها در حین حبس تحت شکنجه و تجاوز جنسی قرار داشته است. مقامات سعودی بارها ادعاهای بدرفتاری را رد کرده اند.

رالی پاریس-داکار پس از تهدیدهای تروریستی در غرب آفریقا در سال ۲۰۰۸ به آمریکای جنوبی نقل مکان کرد. عربستان سعودی سال گذشته به عنوان بخشی از استراتژی چند جانبه پادشاهی برای گشودن درها به جهان و از بین بردن وابستگی به درآمد نفت تا سال ۲۰۳۰ میزبان این رویداد شد.

از چهار سال پیش که محمد بن سلمان ولیعهد به عنوان وارث سلطنت منصوب شد ، ریاض همچنین دست به یک سری اصلاحات گسترده اجتماعی زده است.

زنان در سال ۲۰۱۸ حق رانندگی را بدست آوردند ، چند ماه پس از بازداشت هاتلول ، تصمیمی که به عنوان پیامی تفسیر می شود که تغییر در پادشاهی فقط از بالا به پایین است.

پادشاهی بارها و بارها دستگیری هاتلول را به جرم تلاش برای رانندگی زنان در عوض تلاش برای تضعیف خانواده سلطنتی ، انکار کرده است. این پرونده تأکید می کند که چقدر اختلاف نظر سیاسی در داخل کشور است.

لینا الحتحلول ، خواهر لوجین گفت: هیچ کس نباید فریب تلاش رژیم سعودی در اقدامات گول زننده ورزشی را بخورد. مسابقه دهندگان ممکن است از این موضوع آگاهی نداشته باشند ، اما مشارکت آنها در آنجا پنهان سازی جنایات میزبان است. میزبانی رویدادهای ورزشی جهانی نشانه باز شدن درهای کشور است ، اما واقعیت این است که فقط چند صد متر از مسیر رالی داکار خواهر من در زندان آویزان است زیرا او برای حق رانندگی زنان تبلیغ کرده است. عربستان سعودی به اصلاحات واقعی حقوق نیاز دارد نه این اقدامات دروغین.

در کنار هاتلول ، سه فعال دیگر که بر حق رانندگی زنان سعودی تمرکز کرده اند – مایا الزهرانی ، نوف عبدالعزیز الجراوی و سامر بدوی – در زندان باقی مانده اند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.