• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24562
1

دردهای شایعِ شانه در کوهنوردان

  • کد خبر : 18943
  • 28 دی 1399 - 11:58
دردهای شایعِ شانه در کوهنوردان
گروه آموزشی بام نیوز: فشار بر اعصاب (سوپرااسکاپولار) می تواند دردی در طول بازو، کمر و گردن ایجاد کند. در این حالت ورزشکار ممکن است بی حسی یا سوزش در ساعد و انگشتان دست را تجربه کند.

گروه آموزشی بام نیوز،مطلبی را در خصوص دردهای شایعِ شانه در کوهنوردان منتشر نمود:

نوشته زیر نظریه و تحقیقی است که یک سال بر روی آن زمان صرف شده است.

این روش بر روی کوهنوردان مختلفی که مشکل درد در ناحیه شانه داشتند، آزمایش شد و درمان این درد با بهترین روش پیدا و توسط پزشکان تائید شد.

در علم ارتوپدی نظریه‌ای درباره تاندون های اطراف مفصل sc یا مفصل اخرمی چنبری مفصل GH و کتف ارائه شده است.

سوال این است: چرا کوهنوردان باید تاندون ها و عضلات اطراف مفصل شانه را تقویت کنند؟

بر اساس گزارش آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا، عضلات ضعیف شانه می تواند باعث لغزش ترقوه به سمت پایین شده و فشار بر روی اعصاب و عروق در خروجی قفسه سینه ایجاد کند که به آن “توراسیک اوت لت سندرم” می گویند.

فشار بر اعصاب (سوپرااسکاپولار) می تواند دردی در طول بازو، کمر و گردن ایجاد کند. در این حالت ورزشکار ممکن است بی حسی یا سوزش در ساعد و انگشتان دست را تجربه کند.

در این حالت نگاه کردن به بالای سر تقریبا غیرممکن می شود. فشار بیش از حد و تکراری به استخوان ها و تاندون های شانه می تواند درد و التهاب در منطقه ترقوه ایجاد کند.

در روتاتور کاف، عضلات و تاندون هایی که بازو را در محل خود نگه می دارن، دچار جراحت یا کشیدگی شده در نتیجه شخص احساس دردی خفیف تابشی به پایین بازو را دارد.

متخصصان آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکا معتقدند که التهاب تاندون روتاتور کاف در ورزشکارانی که در رشته های ورزشی شنا، تنیس و بیس‌بال فعالیت می کنند به وجود می آید، همچنین افرادی که مجبورند به جهت شغل شان مدام دست خود را بالا نگه دارند، مانند نقاشان، مستعد ابتلا به درد ترقوه و شانه بر اثر این التهاب هستند.

بر طبق این نظریه در کوهنوردی اشخاصی که در زمان کوله کشی در مسیر های طولانی به این درد دچار می شوند دچار همین کشیدگی و در همین ناحیه می شوند. البته کوله‌کشی های سنگین این شرایط و دردهای ناشی از آن را بدتر می کند. ولی علت این دردها بیشتر بعلت ضعیف بودن این تاندون هاست و بیشتر در کوهنوردانی صورت می گیرد که تمرین کافی ندارند و یا تمرینات قدرتی کمی انجام می دهند.

این افراد آگاهی کافی و شناخت بر عضلات موثر در کوهنوردی ندارند. احتمالا این درد در خانم های کوهنورد بیشتر شایع است.

بهترین درمان برای این مشکل تقویت عضلات شانه و سرشانه و سرمادرمانی است. در سرمادرمانی هر سه تا چهار ساعت به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر کمپرس یخ قرار دهید تا درد و التهاب تاندون شانه کاهش پیدا کند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=18943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.