• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

دروس تئوری دوره مربیگری درجه سه سنگنوردی/بهداشت فردی/دستگاه گوارش

  • کد خبر : 50113
  • 22 مرداد 1400 - 1:37
دروس تئوری دوره مربیگری درجه سه سنگنوردی/بهداشت فردی/دستگاه گوارش
بام نیوز: جهت حفظ سلامت معده ابتدا باید غذا خوب جویده شود تا به قطعات  كوچكتر تبدیل گردد و جهت هضم آماده شود. همچنین جهت فعالیت مناسب معده باید همراه غذا نوشیدنی (آب، نوشابه و...) مصرف نگردد. 

دومین عضو بزرگ بدن که انرژی مورد نیاز فعالیت بدن را تامین می نماید. پس  حفظ سلامت آن طی انجام برنامه از هر حیث مهم می باشد. نظر به اینكه این عضو اجزای مختلف دارد هر كدام جداگانه مورد بررسی قرار می گیرند.

دهان: قبلا به نكات بهداشتی دهان اشاره گردیده است.

معده: جهت حفظ سلامت معده ابتدا باید غذا خوب جویده شود تا به قطعات  كوچكتر تبدیل گردد و جهت هضم آماده شود. همچنین جهت فعالیت مناسب معده باید همراه غذا نوشیدنی (آب، نوشابه و…) مصرف نگردد.

غذا در دفعات مصرف شود تا از متسع شدن معده با مصرف زیاد و ناگهانی مواد غذایی اجتناب شود. بهتر است تا گرسنه نشده ایم غذا نخوریم و البته در كوهنوردی اغلب اوقات شرایط، زمان غذا خوردن را برای ما تعیین می كند. پس بنا به توصیه بزرگان این رشته در هر فرصتی به میزان مناسب غذا بخورید.

روده ها: راز حفظ سلامت روده در تخلیه كردن آنها می باشد. به ترتیبی كه به محض احساس دفع جهت تخلیه روده ها اقدام گردد. مصرف مواد غذایی فیبردار مثل حبوبات، میوه و سبزیجات باعث تسریع و تسهیل در حركات روده ها می گردند.

تهیه کننده:سید محمد حجازی.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=50113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.