• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
2

در تعطیلات عید فطر بیش از ۱۴۴ هزار نفر به استان اردبیل سفر کردند

  • کد خبر : 74333
  • 19 اردیبهشت 1401 - 23:47
در تعطیلات عید فطر بیش از ۱۴۴ هزار نفر به استان اردبیل سفر کردند
بام نیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اقامت بیش از ۱۴۴ هزار نفر در اقامتگاه‌های این استان در تعطیلات عید فطر خبرداد.

به گزارش بام نیوز ، نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی استان در فصل بهار و تعدد جاذبه‌های گردشگری شاهد حضور گسترده گردشگران در استان هستیم.

او تاکید کرد: در این مدت ظرفیت واحدهای اقامتی شهرهایی همچون سرعین و مشگین‌شهر ۱۰۰ درصد اشغال بود و حضور گردشگران در جاذبه‌های گردشگری از جمله پل‌های معلق و آبدرمانی‌های استان چشمگیر بود.

فلاحی با اشاره به آمار تردد خودرویی در استان اردبیل در این بازه زمانی بیان کرد: از ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت ماه امسال بیش از ۳۷۷ هزار تردد خودرویی در جاده‌های استان ثبت شده که از این میزان ۱۹۴ هزار تردد مربوط به خودروهای ورودی به استان است.

وی ادامه داد: ۱۰۳ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی در تعطیلات عید فطر ثبت شده و در اداره کل ۱۱۲ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری را به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران در این مدت انجام داده‌اند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.