• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1

در زمان شیوع امیکرون چطور ورزش کنیم؟

  • کد خبر : 70412
  • 26 بهمن 1400 - 2:04
در زمان شیوع امیکرون چطور ورزش کنیم؟
بام نیوز: نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با تاکید بر لزوم پرهیز از ورزش کردن در فضای بسته در شرایط شیوع سویه امیکرون، گفت: برای افرادی که ماسک نزده اند، فاصله ای که باید حین ورزش کردن در فضای باز رعایت کنند، 9 متر است.

دکتر نازنین آرین در گفت و گو با بام نیوز، بااشاره شیوع سویه جدید کرونا در استان، اظهارکرد: باتوجه به ورود استان به پیک ششم کرونا و شرایط کرونایی قرمز، در این شرایط ورزشکاران بهتر است از تمرین کردن در فضای بسته پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که سویه امیکرون نسبت به سویه های دیگر قدرت انتقال بالاتری دارد، لذا ورزش کردن در فضای بسته احتمال بیشتری را برای ابتلای افراد به این بیماری رقم خواهد زد.

نائب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه با تاکید براینکه طی مدت شیوع این سویه ورزشکاران بهتر است در فضای باز تمرینات ورزشی خود را ادامه دهند، عنوان کرد: در سطح شهر کرمانشاه تعدادی مجموعه و رزشی وجود دارد که ورزشکاران می توانند در آنها تمریناتی مانند دوومیدانی را انجام دهند و یا در فضاهای باز دیگر کوهنوردی، دوچرخه سواری، سوارکاری و … کنند.

وی با بیان اینکه ورزش کردن در فضای باز هم مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی است، افزود: اگر ورزشکارانی که در فضای باز تمرینات خود را انجام می دهند ماسک نزده باشند، باید فاصله ۹ متری را از هم رعایت کنند و اگر ماسک زده اند، رعایت فاصله دو متری کفایت می کند.

آرین درخصوص ورزشکارانی هم که در این ایام به بیماری کرونا مبتلا می شوند، گفت: از آنجایی که کرونا معمولا دستگاه تنفسی فوقانی افراد را درگیر می کند، بنابراین به ورزشکارانی که به این بیماری مبتلا می شوند توصیه می کنیم تا زمان بهبودی از ورزش کردن پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای سایر ورزشکارانی هم که مبتلا نیستند و می خواهند در شرایط کرونایی کنونی به تمریناتشان ادامه دهند، توصیه می کنیم که در کنار اینکه باید حتما در فضای باز تمرین کنند، نکاتی را هم با توجه به برودت هوا در این ایام رعایت کنند.

نائب رئیس هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه ادامه داد: این دسته از ورزشکاران باید حتما از پوشش مناسب و گرم برای تمرین استفاده کنند، بگونه ای که نه پوششی نازک باشد که دچار سرماخوردگی شوند و نه پوشش زیادی که مانع تمرین کردن آنها شود.

وی بر لزوم استفاده از کلاه برای ورزش کردن باتوجه به برودت شدید هوا تاکید کرد و گفت: ورزشکاران سعی کنند لباس زیری که می پوشند، نایلونی باشد تا گرما را در خود محبوس کند.

آرین خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که ورزشکاران باید حتما در این شرایط مورد توجه قرار دهند، انجام تمرینات گرم کردن قبل از شروع تمرین اصلی و انجام تمرینات سرد کردن در پایان است.

وی در ادامه بهترین زمان برای ورزش کردن در روزهای زمستانی کنونی را در ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر و دو ساعت پس از صرف ناهار دانست و گفت: باتوجه به سردی هوا در اوایل صبح و اواخر روز توصیه می شود ورزشکاران در این زمان از ورزش کردن پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=70412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.