• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

در هوای سرد و برفی هوای حیات وحش را داشته باشیم 

  • کد خبر : 82355
  • 23 دی 1401 - 15:35
در هوای سرد و برفی هوای حیات وحش را داشته باشیم 
بام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هوای سرد و برفی هوای حیات وحش استان را داشته باشیم.

اسلام جاودان خرد در گفت‌وگو با خبرنگار بام افزود: در فصل زمستان بیش از پیش به کمک مردم برای حفاظت ازحیات وحش نیاز داریم، در مناطق بارش برف ،حیات وحش برای تامین  غذا و علوفه به حاشیه مناطق مسکونی نزدیک خواهند شد.

وی اظهارکرد: هوا سرد است، حیات وحش برای تامین علوفه و غذای خود مجبورند به حاشیه مناطق مسکونی ، مزارع کشاورزی و باغات بیایند ، برای حراست از امانت نسل های آینده بیش از پیش به کمک مردم نیازمندیم .

جاودان خرد گفت : ۸۰ محیط بانان در ۳۱۲ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت بصورت شبانه روزی کار حراست از حیات وحش را انجام میدهند اما باتوجه به برودت سردی هوا و پایین آمدن حیات وحش خطر در کمین است و به کمک  طبیعت دوستان نیازمندیم .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  از شهروندان و علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش خواهش داریم مراقب باشند گفت: معمولا افرادی سودجو و شکارچیان متخلف در صدد هستند حیات این موهبت‌های الهی را به مخاطره اندازند؛ شهروندان به محض مشاهده هرگونه تخلف به سامانه ۱۵۴۰ و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط زیست به همکاران یگان محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند. 
وی با یادآوری اینکه تمهیدات علوفه ای برای حیات وحش اندیشیده شده است بیان کرد : علوفه به میزان کافی خریداری شده ، محیط بانان در زمان و مکان مناسب به حیات وحش علوفه میدهند از این بابت جای نگرانی نیست . اما باتوجه به وسعت زیاد مناطق تحت مدیریت و کمبود محیط بان گاها افراد فرصت طلب از شرایط سوء استفاده میکنند ک مردم می‌توانند در نقش یک محیط بان یاریگر ما باشند وتخلفات را گزارش دهند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=82355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.