• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

در گزارش صعودهامون از چه عکس هایی استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 62363
  • 19 آبان 1400 - 23:02
در گزارش صعودهامون از چه عکس هایی استفاده کنیم؟
بام نیوز: توی کوه اینجوری عکس بگیریم!

بام نیوز: اوایل آشنایی من با کوه و کوهنوردی به این شکل بود که از یک هفته قبل از صعود، تو اینترنت دنبال گزارش صعودهای مختلف می گشتم و سایت ها رو زیر و رو میکردم تا بتونم اطلاعات مورد نیازم رو پیدا کنم.
بیشتر گزارش ها تکراری و ناقص بود، یا متن ادبی زیبایی بود با کلمات قصار منصوب به یکی از سبکهای ادبی. گاهی اگر گزارش خوب و کاملی پیدا می کردم، عکسهایی که می خواستم رو نداشت. در نهایت به همون گزارش توصیفی بسنده می کردم.
منظورم از عکس چیه؟ منظورم، عکس با لباس های مارک و ژست های خیلی خاص کوهنوردان خفن نیست. وقتی کسی به یک‌ منطقه هیچ اشراف و اگاهی نداره دنبال چیزی میگرده که دیدش رو نسبت به اون منطقه و اون شرایط خاص صعود کامل کنه. پس برای این منظور در کنار گزارش توصیفی به یک گزارش تصویری نیاز داره.
تصاویری که کوهنوردها برای آمادگی ذهنی بیشتر و برنامه ریزی بهتر بهش نیاز دارند از این قبیله: تصاویری از جانپناه و پناهگاه، تصاویر محل مبدا صعود، محل های استراحت میانه راه، چشمه یا رودخانه های قابل استفاده برای شرب، کراکس های مسیر، تابلوهای مسیریابی که تو بعضی پاکوبها وجود داره، نقاط و علایم شاخص در پاکوب اصلی و تصویری از قله های اصلی و فرعی.
مواردی که گفتم صرفا پیشنهادی بود برای تهیه عکس از یک صعود که بتونه مرجع خوبی برای کوهنوردان آماتور یا کسانی باشه که نسبت به یک منطقه آگاهی ندارند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=62363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.