• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
1

دستخط ممهور

  • کد خبر : 42028
  • 30 اردیبهشت 1400 - 22:44
دستخط ممهور
بام نیوز: فلهذا ، آخرین عریضه به دستخط به چاپار تسلیم کردیم و چشم انتظار مرقومه ای ممهور ، تا بلکم دلمان بیاید مجدد دست و دلمان را برای خلائق رو کنیم . و لاغیر حنّاق بگیریم و قهوۂ قجری دم کنند خوشتر است تا تلخی فراقتان کاممان را کلپوره ای .

قلمدان شکسته را از چه باک ؟
جوهرۂ دیده بنگارد شرح فراق . ..

چشممان کور و به سردابۂ ملوکانۂ ناصری دچار شویم اگر به گمان مبارکتان بیفتد که به اسواق چاپلوسی پرسه افتاده ایم و از عرایض رعیّتی مان بوی پاچه خواری به دماغ خوش ترکیبِ مبارک برسد .

صبح تا شام فکر و خیالمان شده ورد اسم مبارک خداوندمان به کوچۂ بغلی . . . به یمین می پیچیم ،چشمان درشت شما روبروی این سیه رویِ خاکِ پا ، جلوه گری میکند .!
به یسار غیغوله میشویم ، جَعد مـُشکین تان راه گریز میبندد !

القصّه ، چشم انتظاری خاک بر سرمان کرده به فراق ، تا بلکم ملاطفتی ملوکانه بفرمائید و گهگاه نگاهی به برگه و قلمدان مرصّع فرموده و با سر انگشت جواهر آسایتان به محبّت و سیاق تبرک ، دستخط مرقوم بفرمائید .

لاکن به مسئله دچاریم که از کوچۂ بغلی ، چند زرع تا این دل بیقرار راه ست ، که مکتوب اول تان را هنوز نیاورده اند !؟

آنقدر ایّام ماضیّه ، بی دل و دماغ بودیم که اگر ملیجک خاص حضرت همایونی را هم به جهت انبساط خاطر بفرستند به کنیزی ، دلمان شاد نمیشود که نمیشود ، الهی پرپر بزنیم اگر به کذب بیفتد گذارمان ، مثل این خاله خانباجی ها هم نیستیم که بشینیم سر بساط سبزی و پاک کنیم همۂ بساط مردم را به غیبت و ….
لاکن در خودمان میخوریم .

زبانمان لال ، دو سه سالیست آخر الزمانی شده ایم به جان میرطاهر ، مرده شور غسالخانۂ زیر بازارچه !! که هر بار چشم تو چشم هیکل بدقواره اش میشویم ، تن و بدنمان به لرزه می افتد ، که فراق شما ما را بـِکـُشد ، این لندهور میخواهد بشورد و سرازیر قبرمان کند ..!؟…واویللا .

فلهذا ، آخرین عریضه به دستخط به چاپار تسلیم کردیم و چشم انتظار مرقومه ای ممهور ، تا بلکم دلمان بیاید مجدد دست و دلمان را برای خلائق رو کنیم . و لاغیر حنّاق بگیریم و قهوۂ قجری دم کنند خوشتر است تا تلخی فراقتان کاممان را کلپوره ای .

باقی بقایتان …

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.