• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24562
3

دشت لاله ها در پیست بین المللی دیزین و دربندسر میزبان گردشگران

  • کد خبر : 43367
  • 10 خرداد 1400 - 17:45
دشت لاله ها در پیست بین المللی دیزین و دربندسر میزبان گردشگران
بام نیوز: دشت لاله ها از خرداد ماه در پیست بین المللی دیزین و دربندسر، میزبان گردشگران خواهد بود.

به گزارش بام نیوز،  برگزاری جشنواره گل‌های الف در مجموعه پیست دیزین، دربند سر و محوطه هتل گاجره اتفاقی بزرگ در حوزه سفر و ظهور یک جاذبه گردشگری شاخص در کل ایران می‌باشد.
این جشنواره با گل های لاله و بنفشه از اول خرداد ماه آغاز خواهد شد و تا مهر ماه با گل های دادودی به پایان می رسد.

در این جشنواره بیش از ۱۲ میلیون پیاز، نشاء و بذر از انواع گل ها همچون بنفشه، لاله، قرنفل، ستاره ای، سینره، داوودی و کوکب استفاده شده است که در حدود ۵ ماه قابل بازدید می باشد.

علی اکبر پهلوانی به عنوان مجری این رویداد بزرگ ملی؛ که برگزاری جشنواره لاله‌های پارک چمران کرج به مدت ۸ سال و دشت لاله های روستای کندر در سال ۹۹ را در رزومه خود دارد، عنوان می‌کند:

در هیچ کجای ایران از نظر وسعت و تعداد، گل کاری به این شکل اتفاق نیوفتاده است و با این کار به دنبال تبدیل کردن استان البرز به پایتخت گل ایران هستیم تا در این زمینه بتوانیم به جاذبه اصلی گردشگری جهت میزبانی بازدید کنندگان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور تبدیل شویم.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که جهت بالا بردن کیفیت و عمر گلها به هوای خنک و رطوبت کافی نیاز هست، بهترین فضا جهت ایجاد دشت گلها در کوهستان و ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری می باشد، بخاطر همین موضوع دشت های بالا دست پیست دیزین و دربندسر انتخاب شد که لوکیشنی ایده آل از نظر آب و هوایی برای گل های کشت شده خصوصا لاله می باشد.

گردشگران جهت دسترسی به دشت گل ها باید از تله کابین استفاده کنند که خود به جذابیت بازدید از این جشنواره می افزاید و یک روز به یاد ماندنی را برای آنها رقم خواهد زد.

در انتها به این موضوع نیز اشاره می شود که بازدید کننده گان از این جشنواره می توانند از طریق سایت جشنواره و همچنین دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی استان البرز نسبت به تهیه بلیت تله کابین و جشنواره اقدام نمایند.

انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان البرز

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=43367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.