• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
2

دلنوشته ای از یک همنورد

  • کد خبر : 15570
  • 07 دی 1399 - 20:26
دلنوشته ای از یک همنورد
بام نیوز:آزادی به همراه کوهنوردی می شود یک نعمت ستودنی و غیرقابل مقایسه با هیچ نعمتی. بایست این دو نعمت آزادی و کوهنوردی را ارج نهمیم و قدر بدانیم.

 

در یادداشتی که محمد خوجم لی به پایگاه خبری بام نیوز ارسال کرد،اظهار داشت:

اپیزود یکم: آزادی و کوهنوردی

زندان رجائی شهر از ارتفاعات #کرج قابل رویت بود. برج های مراقبت و سوله هایی که زندانیان را در خود جای داده و زندانیانی که در حسرت آزادی می سوزند. محبوسانی که قدر #آزادی را با ذره ذره وجود درک و لمس می کنند و ما بیرونیان بی توجه، به راحتی از کنار آن می گذریم.

بی تردید آزادی نعمتی والا و ارزشمند است. آزادی به همراه #کوهنوردی می شود یک نعمت ستودنی و غیرقابل مقایسه با هیچ نعمتی. بایست این دو نعمت آزادی و کوهنوردی را ارج نهمیم و قدر بدانیم.

اپیزود دوم: جمعه سیاه کوهنوردی

کوهنوردان زیادی در ارتفاعات #توچال، #کلکچال و #دارآباد دچار حادثه و گرفتار بهمن، باد و بوران شدند و تعدادی جان خود را از دست دادند؛ همچنین مفقودان و مصدومان زیادی داشتیم.

این حادثه جانکاه و بسیار دردآور بود. به جامعه کوهنوردی و خانواده های این عزیزان تسلیت می گوییم. روحشان شاد، یادشان گرامی باد.

اپیزود سوم: راهکارهای جلوگیری از حوادث

برای کوهنوردی کم‌خطر و ایمن و کاهش خسارات کوهنوردی لازم است که هشدارها و توصیه های #هواشناسی را جدی بگیریم و حتما با همراهی کوهنوردان با تجربه به کوهستان پای بگذاریم.

باید #دانش کوهنوردی خود را ارتقاء داد و حداقل دانش مورد نیاز برای کوهنورد شدن را که همان کارآموزی های اولیه کوهستان هست را فرا گرفت.‌ قطعا لذت کوهنوردی با علم و آگاهی دو چندان خواهد بود.

✍🏼 محمد خوجم لی

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=15570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.