• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
3

دمنوش‌هایی که در مبارزه با کرونا به یاری سیستم ایمنی بدن می‌شتابند

  • کد خبر : 51067
  • 04 شهریور 1400 - 5:34
دمنوش‌هایی که در مبارزه با کرونا به یاری سیستم ایمنی بدن می‌شتابند
بام نیوز: از آنجایی کە وظیفە اصلی سیستم ایمنی بدن مقابلە با باکتری‌ها و عفونت‌ها است در زمان ظهور کرونا مباحثی در خصوص دمنوش‌های گیاهی کە سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و در پیشگیری از ابتلا بە کرونا موثر است، مطرح شد.

یک متخصص تغذیە در استان کردستان در خصوص دمنوش‌های گیاهی موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن در روزهای کرونایی گفت: سیستم ایمنی بدن از بافت‌ها، ارگان‌ها و سلول‌ها تشکیل شدە است کە طی انجام فرایندی در بدن انسان با عوامل بیماری زا مبارزە می‌کنند.

سارا فوضی در گفت‌وگو با بام نیوز اظهار کرد: از آنجایی کە وظیفە اصلی سیستم ایمنی بدن مقابلە با باکتری‌ها و عفونت‌ها است در زمان ظهور کرونا مباحثی در خصوص دمنوش‌های گیاهی کە سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و در پیشگیری از ابتلا بە کرونا موثر است، مطرح شد.

وی عنوان کرد: می‌توان به تاثیر گیاهانی همچون آویشن، دارچین، سیاەدانە، زردچوبە، مرزنجوش، گل گاوزبان، زعفران، هل، رزماری و بابونە اشارە کرد، لذا داشتن رژیم غذایی مناسب و دوری از استرس و مدیریت صحیح خواب و ورزش و تحرک کافی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

فوضی ادامە داد: گرچە تاثیر مستقیم گیاهان دارویی بر ویروس کرونا بە لحاظ علمی اثبات نشدە است؛ اما در صورت داشتن رژیم غذایی و مدیریت صحیح خواب و در کنار این فاکتورها استفادە از دمنوش‌های گیاهی می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابلە با کرونا موثر باشد.

وی افزود: دمنوش نعنا یا نعنا فلفلی یکی از دمنوش‌هایی است کە خود سبب تقویت سیستم ایمنی بدن فرد می‌شود.

فوضی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این دمنوش‌ها، مرزنجوش است کە طبع گرم و خشکی دارد و در دستە خانوادە نعنا بە شمار می‌رود.

وی یادآور شد: این دمنوش‌ها بە شرط آنکە فرد دچار یک بیماری خاص نباشند؛ می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند، لذا تاکید می‌شود افرادی کە دچار بیماری‌های متابولیکی مانند پرفشاری خون، قند خون، افزایش کلسترول، تیروئید و تری گلیسیرید خون و یا بیماری‌های اتو ایمیون کە خود سبب اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شوند و یا فردی از داروهای خاصی استفادە می‌کنند بهتر آن است از مصرف خودسرانە گیاهان دارویی اجتناب و در صورت مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند.

فوضی عنوان کرد: یکی از دمنوش‌های گیاهی موثر و پرمصرف در بین مردم دمنوش چای سبز است، زیرا دمنوش چای سبز با ترکیبات مغذی بسیاری کە دارد و همچنین وجود نوعی آنتی‌اکسیدان بە نام کاتچین در چای سبز سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت دهان و دندان و لثە خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=51067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.