• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
0

دورخیز بوشهری‌های تیم ملی فوتبال ساحلی برای درخشش در مسابقات جهانی امارات

  • کد خبر : 85191
  • 22 فروردین 1402 - 1:00
دورخیز بوشهری‌های تیم ملی فوتبال ساحلی برای درخشش در مسابقات جهانی امارات
بام: بازیکنان بوشهری تیم ملی فوتبال ساحلی بر این باور هستند که در صورت حمایت همه‌جانبه از تیم ملی با توجه به ظرفیت‌های نهفته در مجموعه می‌توانند در رقابت‌های جهانی نیز خوش بدرخشند.

به گزارش خبرنگار بام، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا با کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی، جواز حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی امارات نیز بدست آورد.

تیم ملی اکنون پس از ۶ سال قهرمان جام ملت‌های آسیا و پس از چهار سال جواز حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال را کسب کرد تا پاره‌کردن نوار ناکامی‌های چند ساله، شیرینی و حلاوت این موفقیت را دوچندان کند.

درخشش تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به نحوی بود که سرمربی روس‌ها نیز با مشاهده بازی شیرهای پابرهنه ایران نوید حضور این تیم در یکی از سکوهای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ امارات را داده است.

تمجید سرمربی روس‌ها از عملکرد تیم ملی

یکی از نکات بارز این موفقیت به زانودرآورن ژاپنی‌هایی بود که به گفته رئیس کمیته فوتبال ساحلی در رویدادهای مختلف همواره یک گربه سیاه برای تیم‌های ملی ایران بودند.

بوشهری‌ها همواره یک پای ثابت موفقیت تیم ملی فوتبال ساحلی به شمار می‌روند تا جایی که در مسابقات آسیایی تایلند نیز مسلم مسیگر توانست به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها لقب گیرد.

حضور مسلم مسیگر، علی میرشکاری، محمدجواد خسروی به عنوان بازیکن، محمد میهن‌دوست به عنوان مربی بدن‌ساز، عارف توسلی به عنوان مدیر رسانه‌ای و امیرحسین محتشم به عنوان رئیس کمیته فوتبال ساحلی از استان بوشهر منجر شده تا به تناسب این حضور پررنگ مسئولان استان بوشهر نیز نگاه ویژه‌ای به رشته پرطرفدار فوتبال ساحلی معطوف داشته باشند.

ملی پوش بوشهری تیم ملی فوتبال ساحلی در گفت‌وگو با بام می‌گوید: در مسابقات آسیایی با اقتدار قهرمان رقابت‌ها شدیم که این حاصل نتیجه کار تیمی، سختی‌های فراوان و همچنین دوری از کانون گرم خانواده بوده است.

محمد علی خسروی ادامه می‌دهد: تیم ملی تا پیش از جام جهانی نیز چند رویداد مهم بین‌المللی در پیش دارد که امیدواریم با کسب آمادگی با اقتدار عازم مسابقات شویم.

قهرمانی آسیا حاصل اردوهای ۶ ماهه بود

دیگر بازیکن بوشهری تیم ملی که شمار گل‌های خود در رقابت‌های آسیایی به مرز ۱۰ گل رسانده است به بام می‌گوید: قهرمانی تیم ملی حاصل اردوهای متعدد و ۶ ماهه در تهران، بوشهر و بندرعباس است که در نهایت با دریافت مجوز صعود به جام جهانی نیز همراه شد.

علی میرشکاری ادامه می‌دهد: تیم ملی اکنون بازیکنانی جوان اما با تجربه دارد که به نوعی نسل طلایی فوتبال ساحلی کشور محسوب می‌شوند.

به گفته وی با چنین ظرفیتی می‌طلبد با حمایت همه جانبه شرایطی فراهم کرد تا تیم ملی در مسابقات جهانی نیز خوش بدرخشد.

کاپیتان بوشهری تیم ملی فوتبال ساحلی نیز به بام می‌گوید: قهرمانی در مسابقات آسیایی جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشت چراکه جایگاه تیم ملی فوتبال ساحلی بخوبی برای همگان مشص است.

مسلم مسیگر همچنین امیدوار است تیم ملی در مسابقات جام جهانی نماینده شایسته‌ای برای قاره کهن باشند.

تیم ملی در مسابقات جهانی ظرفیت کسب عنوان قهرمانی دارد

وی تاکید دارد: فدراسیون فوتبال باید حمایت کامل و جامع از تیم ملی فوتبال ساحلی داشته باشد چرا که این تیم از ظرفیت لازم برای قهرمانی در رقابت‌های جهانی نیز برخوردار است.

به گفته مسیگر یکی از راه‌های تقویت تیم ملی فوتبال ساحلی الزام باشگاه‌های فوتبال به فعالیت در رشته ساحلی است که منجر به ارتقا سطح امکانات و توان مالی این رشته می‌شود.

رئیس بوشهری کمیته ساحلی تیم ملی فوتبال ساحلی موفقیت اخیر تیم ملی را حاصل تلاش بی وقفه تمامی مجموعه شامل بازیکنان، کادر فنی و مسئولان می داند که منجر شد ایران بار دیگر قدرت خود در رشته فوتبال ساحلی را به رخ حریفان بکشد.

امیرحسین محتشم در گفت‌وگو با بام بر این باور است که در این موفقیت بوشهری‌ها سهم بسزا و ستودنی داشتند که به تناسب این نقش‌آفرینی مسئولان استان باید با تمام ظرفیت، حامی آنان باشند.

تیم ملی فوتبال ساحلی سالی پر کار در پیش دارد

وی همچنین سال جاری را یکی از سال های پرکار برای تیم ملی می‌داند که تیم ملی در سال ۱۴۰۲ در رقابت‌های مهم مقدماتی المپیک پاریس، مسابقات جهانی امارات و چند رویداد مهم دیگر در پیش دارد.

بدون تردید با در پیش‌بودن چنین رقابت‌هایی و همچنین لیگ برتر فوتبال ساحلی که بعد از ماه مبارک رمضان کلید می‌خورد باید این رشته در استان بوشهر بیش از پیش مورد توجه فوتبال استان باشد.

باشگاه ریشه‌دار دریانوردان باید دیده شود

در این بین خبر خداحافظی تیم قدیمی دریانوردان از لیگ برتر ساحلی نیز به گوش می‌رسد که با توجه به ظرفیت‌های استان در این رشته می‌طلبد با یافتن حامیان مالی توانمند مانع از انحلال تیم ریشه‌دار دریانوردان شد.

بخشی انکارناپاپذیر از موفقیت‌های فوتبال ساحلی استان بوشهر و حتی تیم ملی برگرفته از تیم دریانوردان است که این موضوع نشان می‌دهد باید به فعالیت تیم‌های باشگاهی استان نیز نگاه ویژه شود چراکه ملی پوشان فوتبال ساحلی نیز از چنین تیم‌هایی رشد کردند.

دولت برای حمایت از قهرمانان ملی برنامه ویژه دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با بام بر این باور است: اهتمام اصلی دولت حمایت از ورزشکاران و بویژه چهره‌های شاخص در عرصه قهرمانی در عرصه بین‌المللی است.

به گفته اکبر پورات تیم ملی فوتبال ساحلی با حضور موثر بازیکنان بوشهری به شکلی قاطعانه قهرمان رقابت‌های جام ملت های آسیا شد که این موفقیت بسیار شیرین و ارزشمند بود که چرا تیم ملی با این موفقیت جواز حضور در مسابقات جهانی نیز دریافت کرد.

وی عنوان می‌کند: استانداری بوشهر نیز با تمام توان از تیم ملی فوتبال ساحلی و بازیکنان بوشهری این تیم حمایت می‌کند.

به گفته پورات در این زمینه با برگزاری نشستی با حضور استاندار بوشهر نیازمندی‌های بازیکنان بررسی و همچنین از آنان به صورت ویژه تجلیل می‌شود.

در بحث اشتغال این بازیکنان نیز در صورت درخواست از سوی بازیکنان بوشهری تیم ملی این مهم به صورت ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد.

قهرمانی تیم ملی برای مردم و مسئولان دو پیام مجزا دارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم نیز گفت: پیروزی و درخشش بوشهری‌ها در تیم ملی فوتبال ساحلی دو پیام جداگانه برای مردم و مسئولان دارد که همگان باید آن را درک کنند.

عبدالکریم جمیری افزود: پیام این موفقیت ارزشمند برای بوشهر و ورزشکاران آن وجود استعدادهایی درخشان در رشته فوتبال ساحلی است که باید با جان و دل برای شکوفایی آن تلاش کرد.

به گفته وی مسئولان نیز به سهم خود باید زیرساخت‌های رونق فوتبال ساحلی را فراهم کنند تا ورزشکاران این رشته بیش از پیش در این عرصه بدرخشند.

نتیجه

مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی سالانه برگزار می‌شود و راه‌یابی تیم ملی ایران به این مسابقات پس از چهار سال اتفاق بزرگی است که با حضور بیشتر بازیکنان بوشهری و کادرفنی و ریاست بوشهری کمیته فوتبال ساحلی فدرسایون فوتبال به وقوع پیوسته است. حمایت همه جانبه مسئولان استان بوشهر از بازیکنان و کادر فنی بوشهری تیم ملی فوتبال ساحلی در کنار حمایت‌های فدراسیون می‌تواند روزنه‌هایی برای بومی‌کردن بیشتر این تیم ملی از بوشهری‌ها در سنوات آینده باز کند. انتظار می‌رود که مسئولان استان بوشهر و صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در این استان در حد وسع از این کادر فنی و بازیکنان و زیرساخت‌های این ورزش حمایت داشته باشند تا بوشهر به عنوان قطب فوتبال ساحلی کشور، زمینه‌ساز معرفی استعدادهای نهفته در این ورزش برای آینده فوتبال ساحلی کشور شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.