• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1
ورزشی:

دومصوبه مهم هیات رئیسه فدراسیون والیبال

  • کد خبر : 7066
  • 29 آبان 1399 - 19:19
دومصوبه مهم هیات رئیسه فدراسیون والیبال
بام نیوز:مجوز عقد قرارداد با ولادیمیر آلکنو برای هدایت تیم ملی والیبال ایران و انتخاب مسعود آرمات به عنوان سرمربی تیم نوجوانان پسر، دو مصوبه مهم سومین نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال در سال 99 بود.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز،سومین نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال در سال ۹۹ از ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال آغاز شد و به مدت سه ساعت طول کشید.

در این نشست، علی‌اصغر مونسان، محمد مهدی مظاهری، ناصر میرفخرایی، محمود افشاردوست، وحید مرادی، میلاد تقوی، مهناز شاددل، مهدی اسلامی، مصطفی کارخانه، هوشنگ عشایری، و محمدجواد یزدان‌پناه به عنوان اعضای هیات رئیسه و کارشناسان دعوت شده، حضور داشتند.

انتخابات هیات رئیسه و کمیته‌های مختلف کنفدراسیون والیبال آسیا، نتیجه مذاکرات انجام شده با ولادیمیر آلکنو برای پذیرش هدایت تیم ملی والیبال ایران، نتیجه نشست‌های مشورتی برای انتخاب سرمربی تیم نوجوانان پسر و … از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده برای رشد و توسعه والیبال بانوان از زمان بازگشت دکتر داورزنی به فدراسیون، از دیگر محورهای نشست امروز هیات رئیسه فدراسیون والیبال بود.

مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون والیبال در تشریح این اقدامات، گفت: فدراسیون والیبال در دوران کرونا بیش‌ترین فعالیت را برای رشد و توسعه والیبال بانوان در دو رشته سالنی و ساحلی داشته است.

مهناز شاددل تصریح کرد: در والیبال سالنی و با هدف گسترش فعالیت بانوان، فدراسیون امتیازهای زیادی برای لیگ‌های برتر و دسته یک بانوان مهیا کرد که افزایش نیافتن مبلغ ورودی لیگ‌ها، بخشیده شدن ۱۰ درصد حق فدراسیون در قرارداد بازیکنان و تعیین جایزه نقدی برای لیگ برتر که به باشگاه‌های برتر این مسابقات تعلق خواهد گرفت، از جمله این اقدامات است.

وی به تعیین کف قرارداد برای بازیکنان لیگ‌ها اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته، به بازیکنان در عقد قراردادها ظلم می‌شد و خیلی از قراردادها صوری بود که این مشکل، با تعیین حداقل کف قرارداد ۱۱ میلیون تومان برای بازیکنان برطرف شد.
مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون والیبال به آغاز لیگ برتر بانوان سال ۹۹ از فردا (پنج‌شنبه) اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، در نشست هم‌اندیشی با مدیران عامل باشگاه‌ها تصمیم گرفته شد که لیگ برتر بانوان به شکل نیمه‌متمرکز برگزار شود.

وی به برنامه‌ریزی فدراسیون برای راه‌اندازی والیبال ساحلی بانوان اشاره کرد و گفت: والیبال ساحلی بانوان برای نخستین بار به صورت رسمی در کشور برگزار خواهد شد و مجوز پوشش بازیکنان ساحلی بانوان را نیز از وزارت ورزش و جوانان دریافت کردیم. دوره بازآموزی داوری برای بانوان داور گذاشتیم و شرکت‌کنندگان را در سه سطح تفکیک کردیم که مدرسین این دوره نیز از نتیجه کار بسیار راضی بودند. در آینده نزدیک نیز استان‌های گلستان و بوشهر میزبان دوره مربی‌گری والیبال ساحلی بانوان خواهند بود.

شاددل تاکید کرد: از سال آینده، مسابقات رسمی والیبال ساحلی بانوان در محیط‌های مناسب برگزار خواهد شد و این موضوع را در بازسازی کمپ تیم‌های ملی ساحلی فدراسیون نیز در نظر گرفتیم تا برای فعالیت بانوان مناسب باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در جمع‌بندی موضوع والیبال بانوان تاکید کرد: فدراسیون برای فعالیت والیبال بانوان هیچ گونه محدودیتی قائل نیست و یقین داریم که اگر سرمایه‌گذاری مناسب برای بانوان انجام شود، نتایج خوبی خواهیم گرفت.
دکتر داورزنی با یادآوری این که ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان را تشکیل می‌دهند، گفت: باید برای آنان شرایط مناسب ورزش را مهیا کنیم. علت رشد پسران در والیبال، سرمایه گذاری‌های انجام شده است و یقین دارم که اگر در بانوان نیز این شرایط مهیا شود، عملکرد و افتخارات آنان نیز بهتر از شرایط فعلی خواهد بود.

در پایان این نشست، اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال پس از بحث و گفت‌وگو درباره مسایل مختلف، موافقت خود جهت عقد قرارداد با ولادیمیر آلکنو برای هدایت تیم ملی والیبال ایران را اعلام کرد و مسعود آرمات را نیز از بین گزینه‌های مطرح شده، برای هدایت تیم والیبال نوجوانان پسر ایران انتخاب کرد.
همچنین در پایان این نشست، دکتر محمدرضا داورزنی حکم مشاور فرهنگی رئیس فدراسیون والیبال و عضو افتخاری هیات رئیسه را به محمدمهدی مظاهری اهدا کرد.

اهم نظرات ارائه شده از سوی اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال:

مهم‌ترین هدف هیات رئیسه فدراسیون، حمایت از منافع ملی والیبال ایران است.
برای انتخاب سرمربی تیم ملی، روند هم‌اندیشی و استفاده از خرد متخصصان به خوبی انجام گرفت و امیدواریم تیم ملی با همدلی خانواده والیبال، در مسابقات پیش رو موفق عمل کند.
آلکنو شناخت خوبی از والیبال ایران دارد و از دستیار بسیار خوبی نیز بهره می‌برد. او از ابتدای مذاکرات با فدراسیون، به مسایل مالی اهمیت زیادی نداده است.
این مربی روس به دنبال اثبات دوباره توانایی خود در والیبال جهان است و این موضوع، انگیزه بسیار مهمی در رویداد بزرگ المپیک است.
کسب مقام قهرمانی در رقابت‌های نوجوانان جهان که به میزبانی ایران در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، اهمیت زیادی برای والیبال کشورمان دارد.
حسن نشست‌های هیات رئیسه فدراسیون، استفاده از دانش و تجربیات یکدیگر در بسیاری از مسایل است و امیدواریم در نهایت، برآینده مثبتی برای والیبال ایران داشته باشد.
باید بعد از المپیک توکیو، در اندیشه جوان‌گرایی در تیم ملی باشیم.
در هر زمینه‌ای به بانوان فرصت و میدان لازم داده شده، آنان موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌اند و حتما در والیبال بانوان نیز افتخارات زیادی در آینده به دست خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=7066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.