• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
1

دویدن و کوهنوردی آرام و طولانی

  • کد خبر : 21488
  • 09 بهمن 1399 - 11:22
دویدن و کوهنوردی آرام و طولانی
گروه آموزشی بام نیوز: به منظور حداکثر بهره برداری از این ویژگی خود باید تمرینات دویدن یه کوه پیمایی را به طور منظم انجام دهیم در غیر این صورت بدین مقصود خواهیم رسید.

‍ ‍ گروه آموزشی بام نیوز،مطلبی را  در خصوص  دویدن و کوهنوردی آرام و طولانی منتشر نمود:

برای دست یابی به تندرستی و نشاط راهی دلپذیرتر از دویدنها و کوهنوردآرام و طولانی در پارکها و تپها و کوهای نزدیک منطقه ی مسکونی وجود نداردو هزینه ی زیادی برای چنین ورزشی لازم نیست.

 

از طرفی محیطهای طبیعی و پر از درخت و اب چه در کوها و چه در تپها قطعا بر روی تمام ارکانهای بدن (جسم و روح انسان)جهت کار و فعالیت بیشترو خستگی کمتر تاثیر مطلوب دارد.

به منظور حداکثر بهره برداری از این ویژگی خود باید تمرینات دویدن یه کوه پیمایی را به طور منظم انجام دهیم در غیر این صورت بدین مقصود خواهیم رسید.

 

برای دویدن و کوه پیمایی آرام و طولانی مواد زیر ضروری است:

 

انتخاب فضای مناسب: پارکها و کوهای اطراف محل سکونت که خیلی راحت در دسترس باشد.خوشبختانه کسانی که در شهرهای بزرگی مانند تهران و …… که به کوهستان نزدیک اند می توانند به اسانی از آن استفاده کنند

 

انتخاب زمان ورزش: پزشکان ورزشی در کشورهای پیشرفته نظر دارندکه بهترین زمان برای ورزش بعد از ظهر هاست و پس از غذای سبک و به موقع بین ساعات۳تا ۷ میباشد.البته نباید فراموش کردکه در شهرهایی مانند تهران این برنامه خطرناک است چون هوای آلوده و دود به نا سلامتی بیشتر کمک میکند

 

نتیجه دویدن و کوهنوردی آرام و طولانی

 

بهبود اعمال عصبی و روانی :تحقیقات و مطالعات طب ورزشی نشان میدهد دویدنها ی منظم و راه پیمایید در کوهستان انتقال اکسیژن را از ششها به تمام نقاط تحتانی بدن تسهیل مرده و از اینرو به طور مو ثری بر روی عملکرد دماغی اثر میگذارد

 

افزایش بافت استخوانی به عقیده ارتو پدها: استخوان بندی انسان پیوسته تحت تاثیر عمل سلولهایی است که بافت استخوانی می سازند یا تخریب می کنند . تنفس حاصل از دویدن یا کوه نوردی ارام و طولانی حریکات لازم را به منظور حفظ رابطه موجود بین فرایندهای ساخت و تخریب بافت استخوانی ایجاد می کند به علاوه ترا کم بافت اسخوانی افرادی که حداقل ۳۰ دقیقه می دوند یا راههای کوهستانی را به مدت چند ساعت ارام می پیمایند ۳۰ با۴۰ درصد بیشتر از افرادی است که با این ورزش های دست یافتنی اسان نمی پردازند

 

افزایش طول عمر : دکتر رالف پافنگر DR.RALPH_PAPHENBER المانی می گوید کسانی که در ۸۰ سالگی به طور منظم به ورزش بپردازند می توانند انتظار حداقل انتظار ۲ سال عمر مفید بیشتر از فردی که گاه گاه ورزش می کند داشته باشد.

 

غلبه بر افسردگی : زمان زمان بیماری افسردکی است بخصوص در شهرهابی بزرگ و پر جمعیت و بین اسمان خراشهای سر به فلک کشیده. یک تیم پزشکی برنامهای ورزشی در دانشگاه ویسکانسین امریکا مدت ۲ سال روشهای درمانی مختلفی را برای معالجه افسردگی افراد مورد تحقیق و بررسی قرار دادند. در نتیجه تنها درمانی که صد در صد در چنین مواردی تاثیر داشت دویدن و کوخ پیمایی آرام بود. این درمان مدتها قبل یعنی از زمانی که دکتر جوانی به نام فاچهDR.FACHEدر سال ۱۸۹۶یک فرضییه پزشکی تحت عنوان (ضعف اغصاب و درمان ان به وسیله تمرینات بدنی) ارایه داده نیز شناخه شده است.

 

تمریناب عضله قلب : تجربه نشان داده است که پزشکان برخی ناراحتی های قلبی را به راه پیمایی و کوه پیمایی ارام و سبک و دویدنهای ارام و طولانی مداوا کردند زیرا که چنین برنامه های ورزشی که به طور مداوم منظم انجام گیرد کار سیستم قلبی و عروقی را بهبود می بخشدو باعث قوی شدن عضلات و عروق قلب از نظر فیزیولوژیکی می شودو جربان خون را به وسیله انقباضات بسیار نیرومند می شود.وقتی چنین فعالیتی هست قدر بدونین که ورزش دوای خیلی از درد هاست کافیه.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=21488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.