• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
1

دو هفته پربارش در انتظار استان فارس

  • کد خبر : 84327
  • 12 اسفند 1401 - 11:45
دو هفته پربارش در انتظار استان فارس
انجمن پزشکی کوهستان ایران: مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی استان فارس به میزان حجم بارش‌های استان اشاره و اظهار کرد: سال جاری بارش خوبی را شاهد بودیم و در اکثریت مناطق استان بارش‌ها فراتر از میزان نرمال بوده است و انتظار داریم در هفته پایانی اسفندماه جاری به ویژه هفته آخر اسفندماه وضعیت بارش‌های استان فراتر از حد نرمال باشد.

به گزارش بام،  مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی استان فارس به میزان حجم بارش‌های استان اشاره و اظهار کرد: سال جاری بارش خوبی را شاهد بودیم و در اکثریت مناطق استان بارش‌ها فراتر از میزان نرمال بوده است و انتظار داریم در هفته پایانی اسفندماه جاری به ویژه هفته آخر اسفندماه وضعیت بارش‌های استان فراتر از حد نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی فارس تأکید کرد: انتظار می‌رود در روز و هفته‌های ابتدایی سال ۱۴۰۲ شاهد بارش‌های فراوان در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوب استان باشیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد بیشتر بارش داشته‌ایم، افزود: میانگین بارش استان تا روز گذشته ۲۱۹ میلی‌متر بود که نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد افزایش داشته است.

حقیقت اضافه کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که صورت گرفت، اما معتقدم هنوز به طبیعت بدهکار هستیم و با توجه به اینکه بیش از ۱۲ سال با پدیده خشکسالی مواجه بودیم، اما کمبود‌ها همچنان وجود دارد و خشکسالی حوزه کشاورزی را شاهد هستیم.
مدیر کل هواشناسی استان فارس یادآور شد: پر بارش‌ترین نقاط استان شهرستان‌های اردکان، نورآباد ممسنی و کازرون بوده است و کم بارش‌ترین شهرستان‌های استان شامل اوز، خنج، لامرد و منطقه جنوبی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=84327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.