• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
1

رئیس فدراسیون کوهنوردی: انتظار بیشتری از میلاد علیپور در جهانی داشتیم

  • کد خبر : 85769
  • 22 اردیبهشت 1402 - 1:51
رئیس فدراسیون کوهنوردی: انتظار بیشتری از میلاد علیپور در جهانی داشتیم
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: میلاد علیپور پسرعموی رضا ۲۲ سال سن دارد و کم تجربه‌تر است اما نسبت به رکوردهای قبلی رکورد خوبی زد ولی انتظار بیشتری از میلاد داشتیم زیرا سرمایه‌گذاری زیادی روی او شده اما وی در شرایط ایده‌آل نبود.

رضا زارعی در گفت‌وگو با بام درباره عملکرد رضا و میلاد علیپور در مسابقات جام‌جهانی سنگنوردی ماده سرعت به میزبانی اندونزی، اظهار داشت: بی‌انصافی است تا سنگنوردان ایرانی را به خاطر نتایجی که در این مسابقات کسب کردند، قضاوت کنیم. تفاوت ورزشکاران ما با دیگر ورزشکاران کشورهای اندونزی و ژاپن این است که آنها زیرساخت‌های خوبی دارند و به همین دلیل نتیجه خوبی گرفتند.

وی افزود: اگر بسیاری از کشورها به المپیک رفتند و به مدال رسیدند، نتیجه سرمایه‌گذاری زیادی است که در این زمینه کردند اما ما حتی دیواره استاندارد این ورزش را نداریم. حتی رضا علیپور را با هزینه بالایی به روسیه فرستادیم تا تمرین کند اما تطبیق دادن او با شرایط سنسور سخت است و امیدوارم قبل از بازی‌ها به فرم ایده‌آل خود برگردد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی اضافه کرد: رضا علیپور تا الان نتایج خوبی گرفته و قرار گرفتن در جمع ۲۰ کوهنورد برتر در جهان با توجه به دور بودن از فضای مسابقات باز هم شرایط خوبی برای رضا محسووب می‌شود. میلاد علیپور پسرعموی رضا ۲۲ سال سن دارد و کم تجربه‌تر است اما نسبت به رکوردهای قبلی رکورد خوبی زد ولی انتظار بیشتری از میلاد داشتیم زیرا سرمایه‌گذاری زیادی روی او شده است و وی در شرایط ایده‌آل نبود.

وی در زمینه تعداد سنگنوردان اعزامی به بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: در تیم سرعت اسامی سه پسر و سه دختر را به کمیته ملی المپیک دادیم اما هنوز به تایید نرسیده است. اعزام ورزشکار به هانگژو در ماده‌های لید و بولدر هم مشخص نیست. زیرا شانس رفتن به فینال را در این ماده‌ها نداریم و می‌توانیم در انتخابی المپیک شرکت کنیم.

زارعی تاکید کرد: هماهنگی برای کار تیمی اهمیت زیادی در مسابقات قهرمانی جهان دارد و در هانگژو هم در تیمی بیشتر شانس مدال داریم. مدال‌آوری رضا علیپور با این امکانات در بازی‌های آسیایی سخت است اما در تیمی شانس بیشتری داریم. هرچند روی انفرادی هم کار می‌کنیم. در مسابقات جهانی اندونزی برای اولین بار ۵۰ نفر رکورد زیر ۶ ثانیه را زدند، اما ما با این شرایط و امکانات ناامید نیستیم.

وی هزینه اعزام دو نماینده ایران به اردوی روسیه و مسابقات جهانی کره و اندونزی را ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هزینه بالایی است اما برای آماده‌سازی ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک مجبوریم هزینه کنیم. رضا علیپور در مسابقات کره جنوبی به خاطر خطای استارت حذف شد و در اندونزی هم در رده بیستم جهان قرار گرفت. او برای کسب سهمیه المپیک باید در انتخابی‌ها شرکت کند. وی به ترتیب در مسابقات جام‌جهانی سوئیس، جهانی فرانسه و چین باید تا پایان شهریور شرکت کند. وی به مسابقات جهانی آمریکا نمی‌رود. در هرصوت هرچقدر جلوتر برویم سنگوردان ما به آمادگی نسبی می‌رسند و بهتر می‌شویم.

مسابقات جام‌جهانی سنگنوردی ماده سرعت به میزبانی اندونزی با حضور ۷۲ شرکت کننده برگزار شد. رضا علیپور و میلاد علیپور دو نماینده ایران در این مسابقات شرکت کردند. رضا علیپور با رکورد ۵ ثانیه و ۴۲ صدم ثانیه در رده بیستم جهان ایستاد و میلاد علیپور با زمان ۵ ثانیه و ۹ دهم ثانیه در رتبه ۴۸ جهان قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85769

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.