• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان انتخاب شد

  • کد خبر : 51418
  • 07 شهریور 1400 - 4:35
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان انتخاب شد
بام نیوز: در مجمع انتخابات ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان رضا رسولی با کسب ۹ رای از ۱۷ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان انتخاب شد.

به گزارش بام نیوز، در مجمع انتخابات ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان با حضور رضا زارع رئیس فدراسیون در رشت، رضا رسولی با کسب ۹ رای از ۱۷ رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی گیلان انتخاب شد.

مصطفی قامتی به عنوان دیگر کاندیدای ریاست هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی هشت رای کسب کرد.

در سابقه کاری رسولی عضویت در شورای شهر رشت و همچنین ریاست هیات کاراته گیلان نیز دیده می‌شود.

در سال ۱۳۲۶ ورزش کوه‌نوردی ایران دارای تشکیلات رسمی گردید در سال ۱۳۲۷ فدراسیون‌های کوه‌نوردی و اسکی درهم ادغام و به نام فدراسیون کوه‌نوردی و اسکی ایران فعالیت خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۵۳ و به دنبال گسترش هر دو رشته کوهنوردی و اسکی دو فدراسیون به صورت مستقل در آمدند.

فدراسیون کوهنوردی در سال ۱۳۸۶ و به دنبال استقلال فدراسیون سنگ‌نوردی جهانی IFSC از فدراسیون جهانی کوه‌نوردی UIAA به «فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی» تغییر نام داد و از آن پس با این عنوان معرفی گردید.

درباره فدراسیون «کوه نوردی و صعودهای ورزشی

در سال ۱۳۲۶ ورزش کوه‌نوردی ایران دارای تشکیلات رسمی گردید در سال ۱۳۲۷ فدراسیون‌های کوه‌نوردی و اسکی درهم ادغام و به نام فدراسیون کوه‌نوردی و اسکی ایران فعالیت خود را آغاز نمود. در سال ۱۳۵۳ و به دنبال گسترش هر دو رشته کوهنوردی و اسکی دو فدراسیون به صورت مستقل در آمدند. فدراسیون کوهنوردی در سال ۱۳۸۶ و به دنبال استقلال فدراسیون سنگ‌نوردی جهانی IFSC از فدراسیون جهانی کوه‌نوردی UIAA به «فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی» تغییر نام داد و از آن پس با این عنوان معرفی گردید.

در حال حاضر «رضا زارعی» ریاست این فدراسیون را به عهده دارد.

«فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی» با توجه به ابعاد مختلف فعالیت در زمینه‌های کوه‌نوردی، سنگ نوردی طبیعی و داخل سالن، اسکی کوهستان، یخنوردی و… طیف وسیعی از ورزشکاران را تحت پوشش قرار داده است.

رشته‌های کوه‌نوردی حرفه‌ای، فعالیت‌های هیمالیانوردی، صعودهای رقابتی اعم از «داخل سالن» در رشته‌های سرطناب، سرعت و بولدرینگ و صعودها یا پیمایش‌های «طبیعی» از جمله دیواره‌نوردی، یخ‌نوردی و غارنوردی جز رشته‌های شاخص و پراهمیت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی می‌باشد.

در دوره‌های آموزشی حرفه‌ای این فدراسیون، اعزام‌های مختلف مربیان به کلاس‌های پیشرفته کشورهای حوزه آلپ جهت بالا بردن کیفیت تاکتیکی و فنی ورزش کوه‌نوردی صورت گرفته است.

در ورزش سنگ نوردی داخل سالن نیز با توجه به جوان بودن این رشته ورزشی در آسیا و خصوصاً در ایران، فعالیت‌های شایسته‌ای از جمله اعزام‌های سالیانه تیم‌های ملی سنگ نوردی داخل سالن به مسابقات قهرمانی سنگ نوردی آسیا، میزبانی تورنمنت‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

به گزارش بام نیوز، فعالیت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در سطوح پایین‌تر زیر نظر هیئت‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود و آن‌ها نیز با حمایت از فعالین این عرصه که مسؤولیت اجرای برنامه‌ها در سطح باشگاهها، گروهها، ادارات، دانشگاه‌ها، کارخانجات و انجمن‌های مختلف را دارد، به ترویج عملی این ورزش می‌پردازد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=51418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.