• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
1

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه ابقا شد

  • کد خبر : 71004
  • 03 اسفند 1400 - 20:54
رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه ابقا شد
بام نیوز: ثریا شهبازی با رای اعتماد اعضای مجمع انتخابات هیات کوهنوردی استان کرمانشاه برای مدت چهارسال دیگر سکان هدایت این هیات را بدست گرفت.

مجمع انتخاباتی ریاست هیات کوهنوردی استان کرمانشاه، ظهر امروز(دوم اسفند) با حضور رئیس فدراسیون و مسئولین ورزش استان کرمانشاه برگزار شد و ثریا شهبازی با کسب اکثریت آراء برای مدت چهار سال دیگر در ریاست این هیات ابقا شد.

به گزارش بام نیوز، در این مجمع ثریا شهبازی تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات کوهنوردی استان کرمانشاه بود و پس از ارائه برنامه های این کاندیدا، رای گیری از اعضای مجمع انجام گرفت که در نهایت این کاندیدا با کسب ۲۴ رای موافق از مجموع ۲۶ رای ماخوذه برای مدت چهارسال دیگر رئیس این هیات باقی ماند.

رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه در این مجمع به پتانسیل ها و ظرفیت های زیاد کرمانشاه در حوزه کوهنوردی اشاره کرد و گفت: کرمانشاه پتانسیل ها و ظرفیت های قابل توجهی از نظر کوهستانی بودن دارد و دسترسی به کوه ها در آن آسان است، بنابراین تعداد علاقمندانی هم که در این استان به ورزش کوهنوردی روی می آورند، بسیار بالاست.

ثریا شهبازی تاکید کرد: در این راستا در رشته های سنگنوردی، کوهنوردی، غار نوردی و … می توانیم با مشارکت هیات های شهرستانی و باشگاه های بخش خصوصی استعدادهای خوبی را پرورش دهیم.

وی در ادامه در تشریح مهمترین برنامه های پیش روی خود در این هیات هم گفت: برای چهارسال آینده کوهنوردی کرمانشاه دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را تدارک دیده ایم که یکی از مهمترین این برنامه تداوم کلاس های آموزشی است.

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه به استقبال بسیار خوب علاقمندان به کوهنوردی از کلاس های آموزشی طی چندسال اخیر اشاره کرد و گفت: طبق آمار سامانه فدراسیون، پنج هزار نفر از کوهنوردان استان در کلاس های آموزشی این فدراسیون ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از وسعت کرمانشاه را کوهستان ها تشکیل می دهند، عنوان کرد: با توجه به این ظرفیت در تلاشیم که یک بسیج گسترده برای آموزش های کوهنوردی در سطح استان داشته باشیم که اولویت برنامه های ما در بحث کلاس های آموزشی، حفظ محیط کوهستان، هواشناسی کوهستان و پزشکی کوهستان خواهد بود.

شهبازی در ادامه با تاکید براینکه باید از ظرفیت کوهستان های کرمانشاه برای توسعه گردشگری ورزشی استفاده کرد، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای کوهستانی دنیا، تلاش می کنند تا از این ظرفیت با کمک گردشگری ورزشی کسب درآمد داشته باشند که باید در کرمانشاه هم به این سمت حرکت کنیم تا یک گام بلند برای توسعه اقتصادی استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود زیرساخت های سنگنوردی در کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: حدود دو سال پیش انتظار ۲۰ ساله کوهنوردان کرمانشاهی به پایان رسید و احداث اولین دیواره استاندارد سنگنوردی استان در مساحت ۸۰۰ متر مربع در استادیوم آزادی استارت خورد.

رئیس هیات کوهنوردی کرمانشاه اظهار امیدواری کرد، کوهنوردان کرمانشاهی بزودی شاهد افتتاح این پروژه باشند.

وی یادآورشد: در سایر شهرستان های استان هنوز دیواره سنگنوردی برای تمرین ورزشکاران این رشته وجود ندارد که این مسئله کشف استعدادهای سنگنوردی را با دشواری مواجه کرده است.

شهبازی به ظرفیت های کرمانشاه در حوزه غار نوردی هم اشاره ای کرد و گفت: در کوهستان پرآو به عنوان مرتفع ترین کوهستان استان، غارهای شگرف و ژرفی داریم که مورد توجه غارنوردان ایرانی و خارجی است، بنابراین می توانیم جشنواره بین المللی غار نوردی را هم مانند جشنواره سنگنوردی بیستون برگزار کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش خواستار راه اندازی خانه کوهنوردی استان شد و اعلام کرد: امیدواریم فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان کمک کنند تا این مطالبه ورزشکاران کوهنورد کرمانشاهی محقق شود تا بتوانیم گام های بلندتری را برای این رشته برداریم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.