• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
2

رابطه ارتفاع و میگرن

  • کد خبر : 42899
  • 06 خرداد 1400 - 12:32
رابطه ارتفاع و میگرن
بام نیوز: نتیجه تحقیقات منتشر شده در "مجله اروپایی مغز واعصاب" بر جمعیت مستقر و ساکن در نپال بیانگر این بوده است که قرار گرفتن یا سکونت در ارتفاعات می تواند از عوامل شیوع و تشدید میگرن و عوارض آن باشد.

میگرن نوعی سردرد شدید است که همراه با حساسیت فرد نسبت به نور، صدا و حتی حرکت است. هرکدام از این عوامل می تواند تاثیر تشدید کننده ای بر سردرد شخصِ دارای این عارضه داشته باشد.
هنوز دلیل قاطع و کاملی بر دلیل یا دلایل بروز این عارضه کشف نشده اما محققان اعتقاد دارند که اعصاب مغز، رگ‌ها و نیز فعل و انفعالات شیمیایی می تواند از علل بروز آن باشد.
رابطه ارتفاع و بروز علائم میگرن:
نتیجه تحقیقات منتشر شده در “مجله اروپایی مغز واعصاب” بر جمعیت مستقر و ساکن در نپال بیانگر این بوده است که قرار گرفتن یا سکونت در ارتفاعات می تواند از عوامل شیوع و تشدید میگرن و عوارض آن باشد.
همچنین پروفسور “ماتیاس لیند” از دانشگاه “علم و تکنولوژی” نروژ تحقیقاتی را بر روی بیش از ۲۱۰۰ شرکت کننده در آزمایش انجام داد. از این میان ۵۲ درصد شرکت کنندگان در ارتفاع بالای ۱۰۰۰ متر و ۲۲.۴ درصد در ارتفاع بالاتر از ۲۰۰۰ متر سکونت داشتند.
نتایج حاکی از افزایش عوارض میگرن در نتیجه افزایش ارتفاع داشتتند به نحوی که نرخ شیوع میگرن در ارتفاع حدودا ۵۰۰ متری از ۲۷.۹ درصد به ۴۵.۵ درصد در ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۲۴۹۹ متری رسید.
همچنین نتایج حاکی از این بودند که وجود علائم سردرد میگرن در افراد از ۱.۳ روز در ماه، در ارتفاع ۵۰۰ متری به ۳ روز در ماه در ارتفاع ۲۰۰۰ تا ۲۴۹۹ متری افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.