• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
1

راهنمایان گردشگری در اردبیل ساماندهی می‌شوند

  • کد خبر : 71922
  • 16 اسفند 1400 - 23:19
راهنمایان گردشگری در اردبیل ساماندهی می‌شوند
بام نیوز: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از ساماندهی راهنمایان گردشگری این استان با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری خبر داد.

به گزارش بام نیوز، نادر فلاحی روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان با اشاره به نقش و اهمیت راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان اظهار داشت: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد، نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند که این وظیفه بر عهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی می‌باشد.

او اضافه کرد: توانمندی هر یک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی و فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری با استقرار در مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی علاوه بر معرفی آن مکان به گردشگران و مسافران به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرهای استان نیز پرداخته و گردشگران را به بازدید از این اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز ترغیب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در ایام تعطیلات نوروزی بازدید شهروندان اردبیلی‌ از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل رایگان است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بودند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=71922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.