• امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 22 April - 2024
کل اخبار 24660
1

راهنمای انتخاب چاقوی کوهنوردی

  • کد خبر : 36383
  • 27 فروردین 1400 - 19:47
راهنمای انتخاب چاقوی کوهنوردی
بام نیوز: کوهنوردی به مناطق جنگلی بکر و یا طبیعت وحشی می‌روید و از یک چاقوی کوهنوردی با کیفیت استفاده نمی‌کنید، خودتان را در ریسک آسیب پذیری بالایی قرار داده‌اید.

بخش اول

چاقوی کوهنوردی یکی از وسایل ضروری‌ تجهیزات کوهنوردی و کمپینگ است که می‌تواند نیازهای شما را از نظر ایمنی و بقا در طبیعت تأمین کند.

در انتخاب چاقوی کوهنوردی مناسب، باید به موارد زیادی توجه داشته باشید و نباید ملاک شما فقط تیغه تیز و بُرنده آن باشد. این چاقو قرار است به یکی از پرکاربردترین وسایل در صعود یا برنامه طبیعتگردی شما تبدیل شود.

ضرورت داشتن یک چاقوی کوهنوردی

با یک چاقوی کوهنوردی می‌توانید کارهای بسیاری در طول برنامه کوهنوردی یا طبیعتگردی خود انجام دهید. در مواقع اضطراری و بروز حادثه، به کمک یک چاقو می‌توانید سریعا بانداژ و گازها را بُرش داده و آنها را روی زخم ببندید.

می‌توانید برای برش کُنده‌های کوچک و برافروختن آتش از چاقوی کوهنوردی خود کمک بگیرید. همچنین از چاقوی کوهنوردی می‌توانید به عنوان وسایل آشپزخانه و در پخت و پز برای برش مواد غذایی کمک بگیرید.

یکی دیگر از موارد کاربرد چاقوی کوهنوردی تأمین امنیت شما در جنگل و حیات وحش می‌باشد. اگر شما برای اجرای یک برنامه‌های طبیعتگردی و یا کوهنوردی به مناطق جنگلی بکر و یا طبیعت وحشی می‌روید و از یک چاقوی کوهنوردی با کیفیت استفاده نمی‌کنید، خودتان را در ریسک آسیب پذیری بالایی قرار داده‌اید.

انواع چاقوهای کوهنوردی

چاقوی تیغه ثابت
چاقوی تاشو
چاقوی چندکاره
چاقوی گردن آویز

 

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=36383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.