• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

رعایت نکات ایمنی در هنگام رعد و برق

  • کد خبر : 35180
  • 20 فروردین 1400 - 19:42
رعایت نکات ایمنی در هنگام رعد و برق
بام نیوز: الگوهای آب و هوایی مناطق و فصول مختلف سال را، یاد بگیرید ! در کوهستان ، معمولا طوفان، در بعد از ظهر رخ می دهد، پس سعی کنید صبح زود، صعودتان را شروع کنید و این برنامه ریزی را داشته باشید که بعد از ناهار، سریعا راه خروج را پیش بگیرید .

به بهانه فصل بارندگی

به گزارش هواشناسی را قبل از صعودتان، به دقت بررسی کنید. اگر امکان وقوع طوفان وجود دارد ، بیشتر هوشیار باشید. اگر آب و هوایی آبی و صاف پیش بینی شد، می توانید کمی با آرامش بیشتر صعودتان را دنبال کنید!

الگوهای آب و هوایی مناطق و فصول مختلف سال را، یاد بگیرید ! در کوهستان ، معمولا طوفان، در بعد از ظهر رخ می دهد، پس سعی کنید صبح زود، صعودتان را شروع کنید و این برنامه ریزی را داشته باشید که بعد از ناهار، سریعا راه خروج را پیش بگیرید .

به آسمان برای شناسایی تشکیل ابرها، نگاه کنید. هر ۱۵ دقیقه این کار را تکرار کنید تا به هرگونه تغییر و یا تشکیل ابر در آسمان پی ببرید .

به ابرهای دورتر، جهت شناسایی وقوع رعد و برق نگاه کنید . اگر ابرهایی دیدید که به نظرتان مشکوک هستند و یا تلالو نوری در دور دست ها مشاهده کردید، برنامه ی خروج و ایمنی خود را آماده کنید و آن را به تمامی افراد گروه خود، انتقال دهید .

به صدای غرش آسمان دقت کنید. بسته به وجود باد ، نوع مسیر ، مسافت و … ممکن است صدای رعد را هنگام پدیدار شدن صاعقه های برق در نزدیکی خود بشنوید ! اگر صدای رعد را شنیدید، یا باید در مسیر پناهگاه خود باشید و یا هم اکنون در مکانی امن، قرار گرفته باشید !

فاصله ی برق را تخمین بزنید ! در هنگام وقوع رعد و برق ،از زمانیکه که صاعقه های برق در آسمان پدیدار شدند تا صدای غرش آسمان را، بشمارید . این عدد را تقسیم بر ۵ کنید تا فاصله ی تقریبی رعد و برق را با خود ، تخمین بزنید.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=35180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.