• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24585
3

رفع تعارضات فعالیت‌های معدنی با غارهای ارزشمند در دستور کار محیط زیست

  • کد خبر : 74488
  • 23 اردیبهشت 1401 - 14:43
رفع تعارضات فعالیت‌های معدنی با غارهای ارزشمند در دستور کار محیط زیست
بام نیوز: تعارضات فعالیت‌های معدنی با غارهای ارزشمند با پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست برطرف می شود.

به گزارش بام نیوز در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان سازمان‌های جنگل‌ها، منابع طبیعی و آبخیزداری، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری، وزارت آموزش و پرورش، انجمن غارشناسی و فدراسیون کوهنوردی برگزار شد، چالش‌های موجود در حفاظت از غارها از جمله تعیین حریم غارها و رفع تعارضات فعالیت‌های معدنی در معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حسن اکبری – رییس کارگروه غارشناسی کشور – با تاکید بر تکلیف قانونی دستگاه‌های عضو مبنی بر حفاظت از غارها به عنوان سرمایه ملی در حوزه وظایف بخشی خود، مطالبه گری کارگروه از دستگاه‌ها را در زمینه انجام تکالیف قانونی همچنین حفاظت مسئولانه از غارهای خارج از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست خواستار شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: غارها زیستگاه‌های منحصر به‌فردی هستند که واجد ارزش‌های زیستی، زمین‌شناسی، تاریخی، گردشگری و ورزشی هستند و ضرورت مدیریت پایدار آن‌ها انکارناپذیر است.

راشین گوهرشاهی – دبیرکارگروه غارشناسی کشور- اجرای درجه‌بندی حفاظتی غارها پس از اخذ مجدد نظرات دستگاه‌های عضو، فعال‌سازی کارگروه‌های استانی، تعامل و پیگیری رفع تعارضات معدنی و ضرورت ارائه گزارش عملکرد دستگاه های عضو را از جمله مصوبات این جلسه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی اظهارکرد: کارگروه غارشناسی کشور که مسئولیت هماهنگی حفاظت، مدیریت و بهره برداری از غارها را برعهده دارد بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت دارد که ابتدا با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و مصوبه شورایعالی محیط زیست تشکیل شد سپس با تصویب آیین نامه در هیئت دولت از سال ۸۹ رسمیت یافت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.