• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
0

روانشناسی بقاء را بشناسیم

  • کد خبر : 12819
  • 17 آذر 1399 - 18:00
روانشناسی بقاء را بشناسیم
بام نیوز: برای زنده ماندن در شرایط سخت به چیزهای بیشتری از مهارت در ساختن پناهگاه، بدست آوردن غذا، برپا کردن آتش و مسیر یابی نیازمندیم.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز، برای زنده ماندن در شرایط سخت به چیزهای بیشتری از مهارت در ساختن پناهگاه، بدست آوردن غذا، برپا کردن آتش و مسیر یابی نیازمندیم. آمار نشان می دهد افرادی با کمترین مهارت ها هم توانسته اند در شرایط سخت و تهدید کننده جان خود را نجات دهند در حالی که برخی افراد آموزش دیده و حتی کارکشته نتوانسته اند از آموزه های خود استفاده کنند و جان خود را از دست داده اند .یک عنصر کلیدی در هر موقعیت خطرناک، وضعیت روانی افراد در آن موقعیت است.هرشخصی باید از استرس های مرتبط با شرایط سخت و روش های تشخیص آن مطلع باشد و همچنین نحوه ی برخورد با این استرس ها را بدانند.
استرس

استرس یک بیماری نیست بلکه یک ویژگی است که همه ی ما تجربه می کنیم.در حقیقت استرس پاسخ بدن ما به فشار است.ما به استرس نیازمندیم زیرا مزایای زیادی هم دارد.استرس در ما تولید چالش می کند و فرصتی در اختیار ما قرار می دهد تا در مورد ارزش و قدرت خود چیزهایی یاد بگیریم. اما استرس بیش از حد منجر به تنش های آزار دهنده می شود که آسیب زننده است، بخصوص در شرایط بقا استرس بیش از حد می تواند ما را فلج کند. نشانه های استرس بیش از حد که ممکن است در خود یا در افراد گروه ببینید از این قرار است :
دشواری در تصمیم گیری / عصبانیت های انفجاری/ فراموشکاری / سطح انرژی پایین / نگرانی دائمی / مستعد خطا بودن / تفکر در مورد مرگ و یا خودکشی / کناره گیری کردن از دیگران / فرار از مسئولیت ها / اهمیت ندادن به امور مهم

نکته ی کلیدی برای زنده ماندن، قابلیت مدیریت استرس های ناگزیری است که برای شما پیش خواهد آمد.شخصی که زنده می ماند فردی است که همراه با استرس کار می کند و دست از فعالیت نمی کشد و به استرس اجازه نمی دهد کنترل همه چیز را در دست بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=12819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.