• امروز : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Wednesday - 28 February - 2024
کل اخبار 24584
2

روایت عجیب صعود به اورست از زبان کوهنورد ایرانی(۲)

  • کد خبر : 42374
  • 02 خرداد 1400 - 21:34
روایت عجیب صعود به اورست از زبان کوهنورد ایرانی(۲)
بام نیوز: امین دهقان روایت عجیبی را از صعود به اورست در شرایط ویژه کرونایی بیان می کند.

به گزارش بام نیوز، دهقان با بیان اینکه اصلا در اورست پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شد، گفت: در کمپ اصلی اصلا چیزی به نام قرنطینه نداشتیم! پروتکل بهداشتی در اورست بی معنی بود و دولت نپال هم علاقه ای به رسانه ای کردن این موضوع نداشت اما خبرنگاران نپالی در کمپ اصلی حضور داشتند و بعد از ابتلای آنان به کرونا کمی این خبر در نپال پیچید که دولت نپال درحال کتمان کرونا در بین کوهنوردان است.

او ادامه داد: جدای از عوامل کرونا و مشکلات ناشی از آن، شلوغی مسیر اورست کار را بسیار سخت کرد. به عنوان مثال هنگامی که بالا می رفتیم یک عده می خواستند پایین بیایند و مجبور بودیم طناب های حمایتی خود را در آن ارتفاع بالا باز کنیم. در ارتفاعی که پرتگاه، یخچال، برف و… وجود دارد باید طناب خود را باز می کردیم تا نفر بالایی رد شود! ترافیک مسیر بسیار آزاردهنده بود و بسیار اذیت شدیم. همچنین برخی از کوهنوردان انرژی لازم را نداشتند و سر همین موضوع ۲ کوهنورد فوت کردند. این کوهنوردان همگی دوستان ما بودند و یکی از کوهنوردان که به دلیل خستگی فوت کرد ۵ بچه داشت. یکی دیگر از کوهنوردان هم بعد از انصراف از صعود و در حال برگشت فوت می کند و یکی دیگر هم پس از فتح قله در راه برگشت جان می بازد.

دهقان درباره مشکلات صعود به اورست گفت: در همین شرکت کوچک ما چندین نفر هنگام صعود سرمازده شده و صورت آنها به قدری سیاه شد که با بالگرد به پایین انتقال یافتند.

این کوهنورد باتجربه ایرانی با بیان اینکه هر صعود با کسب تجربه همراه است، گفت: با اینکه ۴۲ سال سن دارم در این صعود هم تجربیاتی کسب کردم. چندین بار به نپال آمدم و این کشور را می شناسم. باید بگویم که در این سفر هم تجربیات زیادی کسب کرده و بلافاصله بعد از رسیدن به ایران برای جوانان ایرانی صحبت های انگیزشی خواهم داشت. من بارها خواستم که صعود به اورست را ترک کنم و از رسیدن به قله منصرف شده بودم و ۲ بار به قطعیت رسیدم که برگردم و قید ۱ میلیارد و صد میلیون تومان پول سفر را هم زدم! به دو بچه خود فکر کردم که جان خود را در این کوه حفظ کنم و برگردم. این به دلیل شرایط سخت بود و حتی چندین بار کاملا از زندگی و زنده برگشتن ناامید شدم.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=42374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.