• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
1

روز پرحادثه کوهستان دراک شیراز ۲ فوتی و یک مفقودی به همراه داشت

  • کد خبر : 83400
  • 09 بهمن 1401 - 23:19
روز پرحادثه کوهستان دراک شیراز ۲ فوتی و یک مفقودی به همراه داشت
بام: رئیس جمعیت هلال احمر شیراز گفت: روز جمعه هفتم بهمن ماه ١۴٠١ به دلیل بروز چهار حادثه در ارتفاعات دراک، نجاتگران مستقر در پایگاه دراک به منطقه اعزام شدند.

به گزارش بام از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شیراز؛ محمدرضا رضازاده افزود: ساعت ٠٠:٣۵ دقیقه بامداد جمعه هفتم بهمن ماه ١۴٠١ با تماس EOC استان و اعلام حادثه در ارتفاعات دراک بلافاصله نجاتگران مستقر در پایگاه دراک به منطقه اعزام شدند و با انتقال فردی که مسموم شده بود به مرکز درمانی، عملیات خاتمه یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر شیراز ادامه داد: با تماس مجدد با مرکز اورژانس، نجاتگران پایگاه دراک به منطقه کهمره سرخی اعزام شدند و مورد مفقودی فردی در حوالی پمپ بنزین منطقه را پیگیری کرده و با پیدا شدن این فرد و پایان عملیات، ساعت ٣:۵٠ دقیقه بامداد به پایگاه بازگشتند.

رضازاده تصریح کرد: در ساعت ٩ صبح همین روز بار دیگر حادثه جهت کوهنوردی در ارتفاعات غدیریه کوه دراک اعلام شد و نجاتگران پایگاه دراک با تجهیزات کامل در میان مه و بارش برف به ارتفاعات غدیره دراک صعود کرده و با توجه به حضور عوامل آتش نشانی در منطقه با همکاری یکدیگر کوهنوردی ۶٠ ساله که بر اثر سکته قلبی فوت کرده بود را در مسیر پوشیده از برف به پایین کوه انتقال داده و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند.

وی اضافه کرد: در همین زمان با تماس مجدد مرکز کنترل عملیات استان و اعلام حادثه جهت کوهنورد دیگری در مسیر دره فراخ کوه دراک بار دیگر نجاتگران کوهستان به ارتفاعات صعود کرده و از مسیر صعب‌العبور دره فراخ با همکاری عوامل آتش نشانی فرد ۶٣ ساله را که در بازگشت از قله دراک فوت کرده بود را به منطقه امن انتقال داده و تحویل عوامل نیروی انتظامی دادند و با پایان چهارمین عملیات در ساعت ١۶ به پایگاه بازگشتند.

به گزارش بام؛ پارک کوهستانی دراک شیراز که با نام‌های کوه برفی، کوه مستسقی و کوه مادر نیز شناخته می‌شود، یکی از کوه‌های مشهور شیراز است که در امتداد رشته کوه زاگرس قرار دارد. در سال ۹۲ شهرداری شیراز و سازمان فضای سبز این شهرداری تصمیم گرفتند که پارکی کوهستانی در این منطقه تفریحی بنا کنند. قله‌های کوه دراک فارس در مقاطعی از فصول سرد سال پوشیده از برف و مکانی برای تفریح و کوهنوردی است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.