• امروز : جمعه, ۱۱ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Friday - 1 March - 2024
کل اخبار 24585
1

رونالدو از پله گذشت؛ یک قدم تا بهترین گلزن تاریخ

  • کد خبر : 16632
  • 15 دی 1399 - 19:27
رونالدو از پله گذشت؛ یک قدم تا بهترین گلزن تاریخ
بام نیوز: کریستیانو رونالدو با دو گلی که مقابل اودینزه به ثمر رساند در جدول رکورد مجموع گلهای ملی و باشگاهی موفق شد از پله عبور کرده و دومین گلزن برتر دنیا لقب بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بام نیوز: یوونتوس دیشب در خانه خود به مصاف اودینزه رفت و موفق شد حریفش را ۴-۱ شکست دهد. دو گل یوونتوس توسط کریستیانو رونالدو به ثمر رسید تا او بتواند به رکوردی خارق العاده دست یابد. سی آر سون حالا دومین گلزن برتر دنیا با احتساب مجموع گلهای ملی و باشگاهی است.

کریستیانو در بازی دیشب گلهای هفتصد و پنجاه و هفتم و هفتصد و پنجاه و هشتم دوران فوتبال خود را به ثمر رساند. او به این ترتیب از رکورد ۷۵۷ گل پله اسطوره برزیلی عبور کرده و در رتبه دوم فهرست بهترین گلزنان تاریخ قرار گرفت. او حالا با نفر اول این فهرست ژوف بیکان که ۷۵۹ گل به نامش ثبت شده تنها یک گل فاصله دارد و در آستانه تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال است.

رکورد رونالدو به این معنی است که او تا این لحظه به طور میانگین در هر فصل برای باشگاه و تیم ملی کشورش در مجموع ۴۲ گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی در این فهرست با ۷۴۲ گل پشت سر رونالدو قرار دارد و بیش از ۳۰ گل کمتر از او زده است. البته این در حالی است که مسی در مجموع ۲۰۰ بازی کمتر از رونالدو انجام داده است.

پله اسطوره برزیلی که رونالدو دیشب موفق به عبور از رکورد او شد در فاصله سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۷ برای باشگاه‌هایش سانتوس برزیل و نیویورک کاسموس آمریکا و تیم ملی‌اش برزیل ۷۵۷ گل به ثمر رسانده بود. پله مدتها در رتبه دوم جدول بهترین گلزنان تاریخ ایستاده بود تا اینکه رونالدو دیشب موفق شد با اختلاف یک گل از او عبور کند. کریستیانو حالا با صدر فهرست یعنی جوزف بیکان تنها یک گل فاصله دارد.

رونالدو این شانس را دارد که روز چهارشنبه در بازی مهم یوونتوس و آث میلان در ایتالیا با گلزنی به رکورد جوزف بیکان رسیده و حتی از آن عبور کند.

از این ۷۵۸ گل کریستیانو رونالدو تعداد ۶۵۶ گل برای باشگاه های او زده شده و بقیه در تیم ملی پرتغال به ثمر رسیده است. فوتبال باشگاهی رونالدو از سال ۲۰۰۲ با حضور او در اسپورتینگ لیسبون آغاز شده و تا امروز ادامه دارد هر چند بخش اعظم گلهای باشگاهی او با پیراهن رئال مادرید زده شده است. او با پیراهن رئال مادرید ۴۳۸ بازی انجام داده و ۴۵۰ گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=16632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.