• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24664
2

رکوردهایی که به نام کرمانشاهیان ثبت شده است

  • کد خبر : 77964
  • 19 مرداد 1401 - 13:29
رکوردهایی که به نام کرمانشاهیان ثبت شده است
بام: مسئول کمیته ثبت رکورد هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه گفت: برخی رکوردها در ایران تنها به نام کرمانشاهیان ثبت شده و طی سال‌های گذشته هم جابجا نشده اند.

شراره سلطانیان در گفت و گو با بام، بااشاره به گذشت بیش از یک دهه از فعالیت کمیته ثبت رکورد استان، اظهار کرد: طی این مدت یکی از موفق ترین کمیته های ثبت رکورد در کشور بوده ایم، بگونه ای که هرساله بصورت میانگین حدود ۱۰ تا ۱۲ ثبت رکورد جدید کشوری را داریم.

وی گفت: کسی که استعداد، مهارت، توانمندی و سطح آمادگی جسمانی خودش را در رشته ای بالا می بیند و قصد ثبت رکوردی در آن زمینه را دارد، می تواند به هیات همگانی استان مراجعه کند تا با راهنمایی های لازم، قوانین و خطاها را برای او تشریح کنیم و سپس برای ثبت رکورد آماده شود.

رئیس کمیته ثبت رکورد استان با تاکید براینکه در ثبت رکود معمولا زمان ملاک اصلی است، عنوان کرد: ورزشکاران علاقمند به ثبت رکورد باید در کمترین زمان، بدون خطا و با رعایت قوانین حرکات را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تعدادی رکورد به نام کرمانشاهیان ثبت شده که تاکنون جابجا نشده است، افزود: رضا درکه در میل باستانی، حمیدرضا شکری در شنای پیچ باستانی، تارا اصغری در هولاهوپ، حسین مهرآفرین در دراز و نشست، فائزه صیاد در صلیب با وزنه، سحر امیریان در پرتاپ توپ، داوود امیری در شکستن اجسام سخت، روزبه فرزانه در پرتاپ توپ اوت، امیر خزاعی در میل باستانی در یک دقیقه، آریا چراغی در روپایی و کیومرث پاشایی در دراز ونشست استقامتی از جمله کرمانشاهیانی هستند که نام آنها در کتاب رکوردهای ایران آمده است.

رئیس کمیته ثبت رکورد کرمانشاه اضافه کرد: معمولا هرسال دوبار در کرمانشاه ثبت رکورد انجام می دهیم که برای آن گاها مسئول کمیته ثبت رکورد کشور هم حضور پیدا می کند. ایشان کتابی را هم در زمینه رکوردهای ثبت شده در کشورمان تدوین کرده اند تا به عنوان یادگاری برای رکوردداران باقی بماند.

وی بابیان اینکه امسال هم قرار است رکوردهای جدیدی در کرمانشاه ثبت شود، اعلام کرد: اخیرا یک بانوی ورزشکار و یک آتش نشان کرمانشاهی اعلام کرده اند که می خواهند رکورد بالا رفتن از طناب به ارتفاع ۱۰ متر را ثبت کنند که در حال فراهم کردن مقدمات آن هستیم.

به گفته این مسئول تاکنون چنین رکوردی در کشور ثبت نشده است.

سلطانیان با تاکید براینکه ورزشکاران کرمانشاهی بسیار توانمند هستند، عنوان کرد: قطعا ورزشکاران زیادی داریم که در رشته ای مهارت بالایی دارند و می توانند ثبت رکورد داشته باشند، اما ما از آنها بی خبریم و شناسایی آنها هم کار راحتی نیست.

وی یادآورشد: با این وجود کمیته ثبت رکورد استان به منظور شناسایی استعدادها گاها در مدارس اقدام به برگزاری همایش هایی در برخی آیتم ها مانند طناب زنی، هولاهوپ، دراز نشست و…. می کند.

رئیس کمیته ثبت رکورد استان اضافه کرد: یکی از رشته هایی که علاقمندیم در کرمانشاه رکورد آن ثبت شود، طناب زنی است که رکورد کنونی کشوری آن بیش از ۱۰ هزار طناب است و علاقمندیم یکی از ورزشکاران کرمانشاهی آن را جابجا کند.

وی در ادامه با تاکید براینکه در رکوردزنی سن ملاک نیست، عنوان کرد: چندسال پیش یک بانوی ۸۵ ساله کرمانشاهی توانست با ۱۷ دقیقه اجرای آیتم پلانک در کشور رکورد زنی کند که نشان داد رکوردزنی سن و سال نمی شناسد.

سلطانیان با بیان اینکه معمولا ثبت رکورد برای ورزشکاری که می خواهد رکورد زنی کند هزینه بردار است، عنوان کرد: خوشبختانه در کرمانشاه این بستر را فراهم کرده ایم تا ورزشکاران برای ثبت رکوردهایشان هزینه ای پرداخت نکنند.

وی در ادامه از تلاش برای ثبت یک رکورد جدید در کرمانشاه و موانع پیش روی آن هم خبرداد و گفت: سیده باران فاطمی عنوان کوچکترین کوهنورد کشور را دارد که از سن شش و هفت سالگی کوه های بلند استان همچون پرآو را فتح کرده، اما متاسفانه به دلیل برخی موانع تاکنون این رکورد به نامش ثبت نشده که امیدواریم با همکاری فدراسیون کوهنوردی این اتفاق رقم بخورد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.