• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
2

«رگبار» و «تگرگ» در تهران/اختلال موقت در ترددهای درون و برون شهری

  • کد خبر : 74022
  • 12 اردیبهشت 1401 - 1:29
«رگبار» و «تگرگ» در تهران/اختلال موقت در ترددهای درون و برون شهری
بام نیوز: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال توفان موقت، رگبار و رعد و برق و بارش تگرگ در نقاط مستعد تهران از عصر امروز تا اواخر وقت فردا هشدار داد.

به گزارش بام نیوز، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال توفان موقت، گاهی کاهش کیفیت هوا (به ویژه در نواحی غربی، جنوبی و مرکزی و نیز بارش باران، رگبار و رعد و برق (در سطح استان تهران به ویژه در بخش‌های شمال شرقی و شمالی) و بارش تگرگ در نقاط مستعد و رخداد مه و صاعقه در ارتفاعات استان تهران از عصر امروز (۱۱ اردیبهشت) تا اواخر وقت فردا دوشنبه (۱۲ اردیبهشت) هشدار داد.
بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران، کاهش دید، خیزش موقت گرد و خاک محلی، احتمال نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی خارجی و کاهش محسوس کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، لغزندگی موقت جاده‌ها، آب گرفتگی موقت بعضی نواحی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از جمله اثرات این مخاطره است.
همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران، جاری شدن روان آب‌ در مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه و اختلال موقت در ترددهای درون و برون شهری را از دیگر اثرات این مخاطره عنوان کرده است.
در ادامه این هشدار نیز به مستحکم کردن سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره،عدم تردد در کنار سازه‌های نیمه تمام، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک توصیه شده است.
عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایر کوچ رو، احتیاط در تردد شهری و سفرهای برون شهری و پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها نیز از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان تهران در راستای این مخاطره است.
به گزارش بام نیوز، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=74022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.