• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
3

رییس هیات کوهنوردی همدان: هرگونه ساخت و ساز در ارتفاعات یخچال غیرقانونی است

  • کد خبر : 77372
  • 01 مرداد 1401 - 13:44
رییس هیات کوهنوردی همدان: هرگونه ساخت و ساز در ارتفاعات یخچال غیرقانونی است
بام: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان گفت: هرگونه ساخت وساز در ارتفاعات کوهستانی منطقه یخچال تخلف و غیرقانونی است و انتظار داریم دستگاههای نظارتی و قضایی با این قبیل تخلف برخورد کنند.

علیرضا گوهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار بام اظهار داشت: ساخت پناهگاه در مناطق کوهستانی برعهده هیات کوهنوردی است که در سال های گذشته نیز لزومی به ساخت و ساز پناهگاه در ارتفاعات یخچال استان همدان وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه فردی خودسرانه و با حمایت مدیریت وقت دستگاه ورزش اقدام به ساخت پناهگاه در منطقه کوهستانی یخچال کرده است، افزود: پناهگاه‌ها در مناطق کوهستانی باید به شکل سابق حفظ شوند و نیاز به تغییر ندارند اما نامبرده بدون توجه به این مباحث قانونی و اعتراض هیات، اقدام به ساخت و ساز دراین محدوده کرده است.

گوهری خاطرنشان کرد: شخم زدن پناهگاه یخچال تخریب محیط زیست محسوب می شود و هرگونه فعالیت در این زمینه برای ساخت و سازها، اقدامی غیرقانونی و تخلف است.

به گفته وی، هیات کوهنوردی استان همدان همواره نسبت به ساخت‌وساز پناهگاه در منطقه کوهستانی یخچال اعتراض کرده است چراکه پناهگاه‌ها هیچ نیازی به تجملات و تشریفات ندارند، ضمن اینکه این تشریفات، موجب تخریب‌ طبعیت و محیط زیست می شود.

قله یخچال همدان با ارتفاع سه هزار و ۵۸۰ متر یکی از کوه‌های معروف استان همدان و بلندترین قله رشته کوه الوند به شمار می‌رود.

کوهنوردان زیادی برای صعود به این قله به استان همدان سفر می‌کنند.

قله یخچال مرتفع‌ترین بلندی الوند از شمال به قله تاریک دره، از سمت جنوب غربی به قله اردک مردک، از سمت شرق به قله تخت رستم و از سمت جنوب به قلل شاه نشین بزرگ و کلاه قاضی محدود می‌شود و آبادی خاکو در قسمت شرقی آن قرار دارد. زمستان قله یخچال سرد و طوفانی و در زیر قله عبور از امتداد نقاب برفی مشهور آن به دلیل ریزش بهمن خطرناک است.

بهترین زمان صعود به قله یخچال اواخر اردیبهشت ماه است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.