• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
2

زارعی : در “سنگ نوردی سرعت” شانس کسب مدال المپیک را داریم

  • کد خبر : 77815
  • 11 مرداد 1401 - 15:00
زارعی : در “سنگ نوردی سرعت” شانس کسب مدال المپیک را داریم
بام: رییس فدراسیون کوهنوردی به خبرگزاری بام گفت: مردم به هیچ وجه با گروه های غیر مجازی که بیشتر درجهت کسب در آمد فعالیت دارند اقدام به کوهنوردی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری بام، رضا زارعی در این گفت وگو که روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی استان لرستان انجام گرفت با اشاره به آمادگی وبرنامه ریزی های فدراسیون کوهنوردی برای حضور موفق ورزشکاران این رشته در مسابقات آسیایی و المپیک ، اظهار کرد: سال آینده بازی های آسیایی پیش روی ما قرار دارد که باید حضور موفق در این رقابت ها آماده شویم و همچنین برای رشته ای مثل سنگ نوردی سرعت، شانس حضور در المپیک و کسب مدال توسط رضا علیپور را داریم.

او با بیان اینکه اعزام به جام جهانی را در سال جاری شروع کرده ایم ، افزود: تیم ملی در ماه اکتبر به مسابقات کره اعزام خواهد شد؛ همچنین چند اردوی روسیه برای”رضا علیپور”و قهرمانانی که شانس مدال دارند را نیز در نظر گرفته ایم.

رییس فدراسیون کوهنوردی وصعود های ورزشی با بیان اینکه این برنامه ریزی ها برای مسابقات آسیایی است ، تصریح کرد: بعد از آن برای کسب سهمیه المپیک اقدام می کنیم که این مسابقات نیز در پنج کشور برگزار می شود. لذا امیدواریم بتوانیم حداقل در ماده سرعت کسب سهمیه داشته باشیم و بعد هم به کسب مدال بپردازیم .

او اضافه کرد: در هر صورت در فاصله زمانی دو سال قبل از المپیک هستیم و الان هم باید برنامه ریزی ها درجهت فشرده کردن کارها و اعزام ها باشد.

زارعی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاد گذشته خود به بحث بودجه فدراسیون کوهنوردی ، گفت:در بحث بودجه ما انتقادی به وزارت ورزش وجوانان نداشته ایم بلکه این انتقاد به مجلس شورای اسلامی به خاطر بهره بردن تعداد معدودی از فدراسیون ها از بودجه خاصی از مجلس بود که در این زمینه هم طی جلسه ای با کمیسیون فرهنگی و کمیسیون ورزش مجلس تا حد زیادی رفع ابهام شد؛ ضمن تقدیر از حمایت ها وپشتیبانی های وزارت ورزش وکمیته المپیک امیدواریم سایر فدراسیون ها نیز بتوانند از این موهبت بهره مند شوند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت گروه های غیر مجاز کوهنوردی در کشور نیز ، خاطر نشان کرد: با توسعه فضای مجازی در سال های اخیر ورود افرادی برای کسب درآمد به حوزه هایی مانند کوهنوردی نیز بسیار زیاد شده است لذا به مردم توصیه می کنیم که برای فعالیت در این رشته ورزشی باشگاه های کوهنوردی که از طرف ورزش وجوانان مجوز دارند را به عنوان اصلح در نظر بگیرند و به هیچ وجه جذب گروه های غیر مجازی نشوند که بیشتر درجهت بحث کسب در آمد فعالیت دارند.

زارعی تاکید کرد: از مردم می خواهیم به فضاهایی که فاقد مربی و مکان لازم هستند به هیچ وجه ورود نکنند ؛ چون حوادث کوهستان بیشمار است واگر با افراد غیر متخصص به کوهنوردی اقدام کنند خودشان باید پاسخگوی حوادث احتمالی باشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=77815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.