• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 24677
5

زنان کرمانشاهی بیشتر از مردان ورزش می‌کنند

  • کد خبر : 79273
  • 02 آبان 1401 - 19:12
زنان کرمانشاهی بیشتر از مردان ورزش می‌کنند

نرگس شعبانی به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت و گو با بام، در تشریح وضعیت ورزش در بین بانوان کرمانشاه، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کرمانشاه را بانوان تشکیل می دهند که آمار ورزش کردن بین آنها بیشتر از مردان است. وی به استقبال بانوان کرمانشاهی از ورزش های همگانی اشاره کرد و گفت: […]

نرگس شعبانی به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت و گو با بام، در تشریح وضعیت ورزش در بین بانوان کرمانشاه، اظهار کرد: نیمی از جمعیت کرمانشاه را بانوان تشکیل می دهند که آمار ورزش کردن بین آنها بیشتر از مردان است.

وی به استقبال بانوان کرمانشاهی از ورزش های همگانی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برنامه ورزش صبحگاهی با حضور قابل توجه بانوان در یازده نقطه از سطح شهر کرمانشاه برگزار می شود.

مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به استقبالی که بانوان کرمانشاهی از این برنامه ها دارند، تلاش کرده ایم تا مربیان ورزش های همگانی را هم به سمت پارک ها بکشانیم.

وی از برنامه ریزی برای افزایش تعداد پارک هایی که برنامه ورزش صبگاهی در آنها برگزار می شود خبرداد و گفت: قرار است تعداد این پارک ها به ۲۲ نقطه برسد تا بانوان بیشتری بتوانند به راحتی و با حضور مربی متخصص در این محیط ها فعالیت ورزشی داشته باشند.

شعبانی با بیان اینکه علاوه بر پارک ها، تعداد قابل توجهی از بانوان هم بصورت خودجوش صبح ها به انجام پیاده روی و کوهنوردی می پردازند، افزود: شاید تا ۱۵ سال پیش کمتر شاهد ورزش بانوان در فضای باز بودیم، اما خوشبختانه اکنون این کار انجام می شود.

وی در خصوص اهمیت ترویج ورزش در بین بانوان هم گفت: یک مادر ورزشکار می تواند سلامتی خانواده را تضمین کند. مادری که سالم باشد، می تواند سلامتی را هم به خانواده و فرزندانش هدیه دهد و محیط بانشاطی را در خانواده بوجود آورد. از طرفی فرزندانش را هم برای ورزش کردن تشویق کند.

مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه در ادامه به کم تحرکی بانوان شاغل هم اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بخشی از بانوان ما شاغل هستند و زمان زیادی از روز را در محیط اداری می گذرانند، بنابراین برای کشیده شدن آنها به سمت ورزش هم برنامه هایی را اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا برنامه ای را برای هزار نفر از بانوان شاغل استان تدارک دیدیم که در قالب همایش صبحگاهی و جشنواره های ورزشی در مجموعه ورزشی کوثر برگزار شد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه بانوان کرمانشاهی در ورزش قهرمانی هم جایگاه خوبی در کشور دارند، گفت: خوشبختانه در رشته هایی همچون تکواندو، کاراته، ووشو، کبدی، فوتبال، کشتی آلیش، تیروکمان و … ورزشکاران مدال آوری داریم که در سطح ملی می درخشند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=79273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.