• امروز : پنجشنبه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Thursday - 29 February - 2024
کل اخبار 24585
1
دبیر فدراسیون :

زنجان سابقه دیرینه در ورزش کوهنوردی و سنگنوردی دارد

  • کد خبر : 3555
  • 05 آبان 1399 - 18:13
زنجان سابقه دیرینه در ورزش کوهنوردی و سنگنوردی دارد
بام نیوز:دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران گفت: استان زنجان سابقه دیرینه در ورزش کوهنوردی و سنگنوردی دارد و تاکنون ورزشکاران مقتدر و توانمندی را تربیت کرده و تحویل جامعه ورزش کشور داده است.

حسین مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار بام افزود: در حال حاضر از ورزش کوهنوردی و سنگنوردی استان زنجان بسیار گله‌مندم چراکه در سال های دور از شرایط بسیار خوبی برخوردار بود اما اکنون برای بازیابی و رسیدن به شرایط گذشته، نیازمند زمان طولانی است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ورزش سنگنوردی زنجان از وجود چهره‌های مطرح و شاخصی چون محیا دارابیان، الناز رکابی و داوود رکابی، برخوردار است که همواره با حضور در مسابقات داخلی و خارجی برای استان و کشور فخرآفرینی های بسیار کرده اند.

مقدم با بیان اینکه سنگنوردان زنجان برای حضور توانمند در مسابقات ملی و بین المللی باید توانمندی خود را ارتقا دهند، تصریح کرد: زنجان در سنگنوردی بانوان خوب و توانمند نشان داده است که این روند باید تداوم یابد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: زنجان در اردوی انتخابی تیم ملی کامباین مردان و بانوان همچنین اردوی انتخابی تیم ملی سرعت ساحلی مردان که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، چندین نماینده داشت که نشان می دهد این استان برای رسیدن به اوج خیز برداشته است.

به گزارش بام، اردوی انتخابی تیم ملی سنگنوردی کامباین با هدف انتخاب نفرات برتر به منظور اعزام به مسابقات کسب سهمیه بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن و اردوی انتخابی تیم ملی سنگنوردی سرعت ساحلی مردان نیز با هدف انتخابات ورزشکاران برتر و توانمندتر جهت اعزام به رقابت های چین که آذر ماه امسال برگزار خواهد شد، صورت می گیرد.

از زنجان، داوود رکابی، صادق یوسفی، محمد سلطانی و محمدامین محمدلو، الناز رکابی و محیا دارابیان در ماده کامباین و هادی خدایاری، علی براتی، علی نجفی، محمدرضا سهرابی، امیرحسین جعفری، محمد باقری، علیرضا سراجیان و شاهرخ نجفی در سرعت ساحلی مردان به رقابت با حریفان خود پرداختند که محیا دارابیان و النازز رکابی در کامباین زنان عناوین نخست و دوم را کسب کردند و داوود رکابی نیز با کمترین اختلاف امتیاز با نفر سوم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=3555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.