• امروز : سه شنبه, ۸ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 27 February - 2024
کل اخبار 24581
1

زنجان می‌تواند پایگاه قهرمانی در رشته سنگ‌نوردی باشد

  • کد خبر : 83656
  • 18 بهمن 1401 - 21:47
زنجان می‌تواند پایگاه قهرمانی در رشته سنگ‌نوردی باشد
بام: رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: بسیاری از مربیان پرتوان فدراسیون در سطوح پایه متعلق به استان زنجان است.

رضا زارعی پیش از ظهر امروز (۱۸ بهمن‌ماه) در مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان، اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسبی همچون سالن اختصاصی سنگ‌نوردی در استان زنجان وجود دارد و این استان از مهدهای صعودهای ورزشی و سنگ‌نوردی شناخته می‌شود و قهرمانان زیادی از این استان به تیم ملی معرفی شده است.

وی افزود: بسیاری از مربیان پرتوان فدراسیون در سطوح پایه زنجانی هستند و این موارد جزو پتانسیل‌هایی است که هیئت می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود. البته صعودهای ورزشی و کوهنوردی تنها به کوه خلاصه نمی‌شود و همه بخش‌ها در استان باید قوی شود.

این مسئول تصریح کرد: رشته سنگ‌نوردی به نام زنجان خورده است. البته در اواسط دهه نود اتفاقات خوبی در کوهنوردی استان رخ داد ولی متاسفانه چند سالی فعالیت‌های هیئت به بطالت گذشت. البته تعداد باشگاه‌ها بسیار محدود است و کمبود باشگاه‌ اجازه نمی‌دهد نیروی انسانی جذب کار شود که هیئت استان زنجان با ایجاد زیرساخت لازم می‌تواند شرایط را برای به‌کارگیری افراد در این رشته مهیج فراهم کند.

زارعی با بیان اینکه بسیاری از ورزشکاران استان پراکنده شده‌اند؛ درحالی که در زنجان به حدی پتانسیل وجود دارد که ورزشکاران در خود استان ورزش کنند و حتی زنجان می‌تواند پایگاه قهرمانی در رشته سنگ‌نوردی باشد، ادامه داد: زنجان استان قهرمان‌پرور در بسیاری از رشته‌ها است. رشته یخ‌نوردی نیز رشته مدال‌آوری است که استان زنجان می‌تواند در این رشته موفق باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: جایگاه هیئت مشخص است؛ برخی از هیئت‌ها گستره وسیعی دارند، از هیئت‌ها خصوصا هیئت کوهنوردی انتطار داریم که در هر شهرستانی که فعال نیستند وارد عمل شده و رشته‌های ورزشی را فعال کنند.

جواد بازرگان با بیان اینکه فضایی ایجاد کنید که گروه‌های غیررسمی نیز ساماندهی شوند، خاطرنشان کرد: در بخش بانوان به ویژه در بخش قهرمانی حتما باید توجه ویژه‌ای شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=83656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.