• امروز : دوشنبه, ۷ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Monday - 26 February - 2024
کل اخبار 24575
2

زوج کوهنورد گمشده در کاشان با کمک هلال احمر نجات یافتند

  • کد خبر : 31779
  • 29 اسفند 1399 - 22:26
زوج کوهنورد گمشده در کاشان با کمک هلال احمر نجات یافتند
بام نیوز: رییس جمعیت هلال احمر کاشان گفت: زوج کوهنورد گمشده در کوه‌های روستای خنب‌ در این شهرستان پس از چهار ساعت عملیات جست‌وجو با کمک امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

سیدمنصور میرابوطالبی عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار بام نیوز افزود: ساعت ۱۲ امروز در تماس تلفنی مرکز کنترل و فرماندهی حوادث جمعیت هلال احمر استان ‌اصفهان یک مورد حادثه کوهستان در کوه‌های خنب دره کاشان اعلام شد که تیم‌های جمعیت هلال احمر این شهرستان به سرعت با تجهیزات فنی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه این زوج کاشانی مسیر انحرافی و صعب‌العبور را پیموده بودند، ادامه داد: یک تیم کوهستان و یک تیم از پایگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و پس از چهار ساعت عملیات جست‌وجو و نجات، این زوج را به پایین دست منتقل کردند.

به گفته وی، این زوج آسیبی ندیدند و نیازی به اقدام‌های درمانی نبود.

لزوم کوهنوردی با تیم‌های مجاز

رییس جمعیت هلال احمر کاشان با اشاره به افزایش صعود کوهنوردان به دامنه و ارتفاعات مناطق کوهستانی و صعب‌العبور با توجه به مساعد شدن هوا و فرا رسیدن فصل بهار تصریح کرد: کوهنوردان با رعایت اصول کوهنوردی و استعلام از سازمان هواشناسی قبل از صعود، بایستی با تیم‌ها و باشگاه‌های مجاز اقدام به فعالیت در ارتفاعات کنند.

وی یادآور شد: هموطنان در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان‌ساخت با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و فرماندهی عملیات در سراسر کشور تماس بگیرند.

جمعیت هلال احمر کاشان با ۲ پایگاه جاده‌ای و با داشتن مجموعه‌ای به وسعت ۴۲ هزار مترمربع و ۶ هزار مترمربع سوله‌‎های امدادی در مواقع بحران آماده خدمت‌رسانی به هم‌وطنان است.

خنب روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشان و در ۲۰ کیلومتری این شهرستان در دهستان کوهپایه واقع است و بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۳۱۴ نفر جمعیت دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=31779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.