• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24585
0

زیباترین دریاچه‌های شمال ایران را بهتر بشناسید

  • کد خبر : 49449
  • 15 مرداد 1400 - 16:53
زیباترین دریاچه‌های شمال ایران را بهتر بشناسید
بام نیوز:در ادامه این مطلب با تعدادی از زیباتریین دریاچه‌های شمال ایران آشنا می‌شویم.

به گزارش خبرنگاربام نیوز، اغلب ما از شمال ایران تصاویر بسیار زیبایی در ذهن داریم. دریاچه‌ها و تالاب‌ها یکی از دیدنی‌های شمال کشور ما هستند که دسترسی به آنها ساده است. در ادامه این مطلب با تعدادی از زیباتریین دریاچه‌های شمال ایران آشنا می‌شویم. با جاباما همراه باشید.

دریاچه خزر

دریاچه خزر که گاهی به عنوان بزرگترین دریاچه‌های جهان و گاهی به عنوان کوچ‌کترین دریای خودکفا معرفی می‌شود، در گذشته بخشی از دریای تتیس بود که دو اقیانوس آرام و اطلس را به هم متصل می‌کرد. دریاچه خزر مساحت و ساحل‌های زیادی دارد. ممکن است شما با بعضی از شهرهای ساحلی شمال ایران مانند بندرانزلی، ساری، رامسر، نور، لنگرود و … بیشتر آشنا باشید. هر کدام از ساحل‌های دریای خزر زیبایی خاص خود را دارند. امروزه به منظور رفاه حال گردشگرانی که قصد لذت بردن از طبیعت شگفت‌انگیز شمال را دارند، در بیشتر شهرهای ساحلی شمال ایران ویلا یا اقامتگاه‌های بوم گردی بسیار تمیز و زیبایی تاسیس شده که با قیمت‌های متنوعی امکان اجاره دارند.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست در استان مازندران واقع است. برای دیدن و لذت بردن از زیبایی دریاچه شورمست به شهر سوادکوه سفری داشته باشید. این دریاچه طبیعی در روستای شورمست سوادکوه مازندران و در ۶ کیلومتری غرب پل سفید است. دریاچه شورمست با درخت‌های کهن محصور شده و قامت بلند درخت‌های توسکا زیبایی و لطافت طبیعت را چند برابر کرده است. این دریاچه بکر و زیبا در مسیر اصلی تهران شمال واقع شده و دارای دو محور جاده، همچنین نزدیک به راه آهن است. بر همین اساس، دسترسی به دریاچه شورمست آسان است و حضور در کنارش می‌تواند سفر خوبی را برای شما رقم بزند. سفر به شهرهای شمال ایران به هر شکلی امکان پذیر است. شما برای داشتن سفری لوکس یا سفری راحت و کم‌هزینه گزینه‌های زیادی دارید. برای اجاره ویلا در شمال می‌توانید از جاباما کمک بگیرید. گردشگران می‌توانند با اقامت در فضایی بومی از آرامش طبیعت بهره ببرند.

دریاچه نئور

زیباترین دریاچه‌های شمال ایران را بهتر بشناسید

دریاچه نئور یکی دیگر از دریاچه‌های شمال است. این دریاچه بکر و طبیعی مرز بین استان گیلان و اردبیل است. منطقه سوباتان در جاده رویایی خلخال در یکی از زیباترین دره‌های کوهستان واقع است. دریاچه نئور در کنار سوباتان و در فاصله ۳۰ کیلومتری از دریا قرار دارد. با توجه به مرتفع بودن این منطقه، از کنار دریاچه نئور هم می‌توانید چشم‌انداز دریا را داشته باشید و هم شاهد دویدن گله اسب‌های وحشی در طبیعت بکر باشید. زیبایی گل‌های شقایق در دشت سوباتان و اعتدال هوای کوهستان شما را شگفت زده می‌کند. این دشت وسیع دارای انواع گیاهان دارویی است که هز بازدیدکننده از عطر آن‌ها سرمست می‌شود. ماهی قزل آلای رنگین‌کمان یکی از ماهی‌های دریاچه نئور است که البته این روزها کمتر دیده می‌شوند. در آخر باید بگوییم که تجربه حضور در دشت بهشتی سوباتان و نشستن کنار دریاچه نئور، از بهترین تجربه‌های گردشگران طبیعت است. در صورتی که دوست دارید اقامت شما در یک هتل با امکانات خاص باشد، می‌توانید برای رزرو هتل هم می‌توانید از جاباما کمک بگیرید.

دریاچه ولشت

خیلی از ما نام ولشت را به دلیل ایستگاه راه‌آهن این منطقه می‌شناسیم. دریاچه ولشت در شهر مرزن‌آباد است که در فصل‌های مختلف گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. کشور ما ده دریاچه آب شیرین دارد که دریاچه ولشت یکی از آنهاست. این دریاچه در ارتفاع هزار متری از سطح دریا واقع شده و مسیر دسترسی به آن از راه کندوان است. پیش از این دریاچه ولشت میزبان آبزیان زیادی بود که در حال حاضر گونه‌های بسیاری در معرض خطر انقراض قرار دارند. گردشگران شهر مرزن‌آباد و دریاچه ولشت می‌توانند در اقامتگاه‌ها و ویلاهای نزدیک به دریاچه سکونت داشته باشند. تجربه قدم زدن در کنار دریاچه ولشت و آب‌وهوای دلنشین خاطره‌ای خواهد ماندگار در ذهن هر گردشگری است که از این منطقه دیدن کند.

دریاچه الیمالات

زیباترین دریاچه‌های شمال ایران را بهتر بشناسید

دریاچه الیمالات یکی دیگر از دریاچه‌های زیبای استان مازندران است که در شهر نور قرار دارد. دسترسی به شهر نور و دریاچه الیمالات آسان است. یکی از تفریحاتی که در چمستان دارید، تجربه قایق‌سواری در دریاچه است. همچنین با استراحت در دل جنگل‌های انبوه کنار دریاچه الیمالات، روح خود را تازه کنید. شنیدن صدای بی‌نظیر پرنده‌های گوناگون و دیدن منظره چریدن گاوها و گوسفندها از ویژگی‌های شمال ایران است، از تجربه آنها غافل نشوید. سفر به قلب تپنده طبیعت، انسان را با هر آنچه زنده است آشتی می‌دهد. بیدار شدن با صدای طبیعت و چشیدن طعم صبحانه محلی خستگی زندگی در شهرهای شلوغ را از تن شما بیرون می‌برد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری بام نیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=49449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.