• امروز : یکشنبه, ۶ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 25 February - 2024
کل اخبار 24573
3

سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود

  • کد خبر : 81693
  • 12 دی 1401 - 20:44
سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد کهگیلویه و بویراحمد می شود
بام: کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه بارشی شدید از اواخر روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه وارد استان می شود و پایان هفته در منطقه بارانی و برفی است.

ولی بهره‌مند به خبرنگار بام گفت: سامانه بارشی شدید از بعد از ظهر چهارشنبه ۱۴ دی ماه وارد استان می شود و اوج فعالیت آن از روز پنجشنبه تا اواخر روز جمعه خواهد بود.
وی از بارش ۵۰ تا ۸۰ میلی متری باران در اکثر مناطق کهگیلویه و بویراحمد در اثر این سامانه بارشی خبر داد و افزود: در مناطق کوهستانی و سردسیری بارش به صورت برف پیش بینی می شود.

سرپرست پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد با توجه به پیش بینی میزان بالای بارش ،برای استان هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شده است .

آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری، اختلال در تردد های داخل شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه، احتمال تاخیر و لغو پروازها، انسداد جاده ها و محورهای مواصلاتی بخصوص راه‌های روستایی مناطق سردسیر، لغزندگی جاده ها و معابر عمومی، اختلال در انتقال حامل های انرژی سوخت و برق و گاز از جمله مخاطرات این سامانه بارشی هستند.

بهره مند تاکید کرد: دستگاه های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری در سفرهای بین شهری، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، مدیریت حامل های انرژی، آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری ها، توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری ها، راهداری ها، دستگاههای امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول آمادگی داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت گفت: بارش‌ نزولات آسمانی در سال زراعی جاری نسبت به سال‌های گذشته مناسب است.

براسا آمارها ، میانیگن بارش در سال زراعی جاری۲ .۲۰۲ میلی متر است که این مقدار بارش‌ در مقایسه با میانگین بارش سال زراعی گذشته نزدیک به ۴۲ میلی متر کاهش داشته است. میانگین بارش سال گذشته زراعی ۲۴۴ متر بوده است.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.