• امروز : شنبه, ۱۲ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Saturday - 2 March - 2024
کل اخبار 24585
3

سامانه بارش رگباری تا روز یکشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است

  • کد خبر : 85946
  • 29 اردیبهشت 1402 - 18:17
سامانه بارش رگباری تا روز یکشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
بام: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه جدید بارش رگباری که از امروز جمعه وارد استان می شود تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده در منطقه فعال است.

ولی بهره مند روز جمعه به بام گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی سامانه جدید بارش رگباری از امروز جمعه وارد استان می‌شود و تا آخر وقت روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی برای استان هشدار زرد هواشناسی صادر کرده است ،افزود: این سامانه بارشی با رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقت و احتمال گرد و خاک همراه است و در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و مارگون فعال می شود.
بهره‌ مند به مخاطرات احتمالی این سامانه بارشی اشاره کرد و اضافه کرد: آبگرفتگی معابر به شکل محدود، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان آب ها، صاعقه و خسارت به محصولات کشاورزی در این سامانه بارشی قابل پیش بینی است.
وی توصیه کرد، مردم استان ضمن اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی از صعود به قلل اجتناب کنند و عشایر جابه جایی عشایر پرهیز کنند . محافظت از محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های اجرایی و امدادی در آمادگی به سر ببرند.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=85946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.