• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 24660
2

سرانجام قهرمان جهان بعد از ۱۰ سال صاحب شغل شد

  • کد خبر : 61582
  • 14 آبان 1400 - 9:59
سرانجام قهرمان جهان بعد از ۱۰ سال صاحب شغل شد
بام نیوز: با پیگیری‌های خبرگزاری فارس و دستور استاندار آذربایجان‌شرقی، پیرآیقرچمن قهرمان ناشنوایان جهان بالاخره صاحب شغل شد.

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بام نیوز در تبریز از شروع به کار سجاد پیرآیقرچمن قهرمان ناشنوایان جهان در شهرداری تبریز خبر داد و اظهار داشت: با دستور سردار خرم استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و موافقت شهردار تبریز، مشکل استخدامی سجاد پیرآیقرچمن حل شده و از هفته آینده این قهرمان جهان کارش را آغاز می‌کند.

وی عنوان کرد: بسیار خوشحالم مشکل این قهرمان جهان حل شده است. جا دارد از استاندار، شهردار و اعضای شورای شهر تشکر کنم. برای من هم افتخار است که توانستم در این اقدام مثبت نقش کوچکی داشته باشم. این ششمین ورزشکار قهرمانی است که در دوره مدیریت من بر ورزش استان، به استخدام دستگاه‌های دولتی درآمده.

 سجاد پیرآیقرچمن پیش از این در گفت و گو با خبرنگار بام نیوز در تبریز گفته بود: قول کار به من دادند ۱۰ سال است با شهرداری نامه‌نگاری می‌کنم اما هنوز خبری نیست. نه خانه می‌خواهم و نه ماشین، فقط کارم ردیف شود. از پدر ناشنوایم خجالت می‌کشم که ازش پول می‌گیرم و هزینه‌های تمرین من را می‌دهد.

گزارش بام نیوز حاکی است، سجاد پیرآیقرچمن قهرمانان پرتاب دیسک آذربایجان‌شرقی، ۷ مدال جهانی و آسیایی داشته و چندین مدال در مسابقات مختلف قهرمانی کشور را دارد. وی متولد سال ۱۳۷۲ بوده و در سال ۱۳۸۴ اولین مدال قهرمانی خود را به دست آورد.

این ملی پوش اولین مدال بین‌المللی خود را در سال ۲۰۱۲ کره جنوبی به دست آورد. وی در بازی‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه در رشته پرتاب دیسک به مدال طلا دست یافت. وی در المپیک ناشنوایان که در سال ۲۰۱۳ در کشور بلغارستان به مدال برنز رسید.

در سال ۲۰۱۵ در بازی‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه که در چین تایپه برگزار شد، سجاد پیرآیقرچمن موفق به کسب ۲ مدال شد.

وی در پرتاپ دیسک که ماده تخصصی خود است، مدال طلا را کسب کرده و در ماده پرتاب وزنه هم به مدال برنز آسیا رسید و در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ بلغارستان به نشان برنز دست یافت.

طلای المپیک ناشنوایان در سال ۲۰۱۷ در کشور چین افتخار بعدی این پرتاب‌گر پرافتخار آذربایجان‌شرقی بود.

وی ۲ ماه پیش و در مسابقات جهانی لهستان به مدال طلا رسیده تا در مجموع ۷ نشان جهانی و آسیایی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=61582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.