• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 24664
0

سرانه ورزشی لرستان ۵ درصد افزایش داشته است

  • کد خبر : 25497
  • 23 بهمن 1399 - 23:06
سرانه ورزشی لرستان ۵ درصد افزایش داشته است
بام نیوز:معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش لرستان گفت: سرانه ورزشی استان ۵ درصد افزایش داشته است.

فرید بهرامی امروز ۲۱ بهمن‌ماه، اظهار کرد: ورزش و تربیت جسمانی دانش آموزان یکی از مهم‌ترین ارکان‌های سند تحول بنیادین، در این راستا این معاونت به میزان ۱۴ هزار و ۱۴۴ متر سرانه ورزشی دانش آموزان لرستان را در سال ۱۳۹۹ افزایش داده است.

وی با اشاره به توجه ویژه به تربیت جسمانی در سند تحول بنیادین که بر سایر تربیت‌ها نیز تأثیرگذار است، تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۸/۹۷ سرانه ورزشی دانش آموزان لرستان ۱۰۲ هزار و ۶۲۸ متر بود که با مساعدت مدیرکل و تلاش همکاران حوزه معاونت تربیت‌بدنی و سلامت با تغییر کاربری مکان‌های کم یا بلااستفاده سرانه ورزشی در سال جاری به ۱۱۶ هزار و ۷۷۲ متر افزایش یافته است.

معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به آمار دانش آموزان در مدارس دولتی که بیش از ۲۹۱ هزار نفر است سرانه ورزشی سال ۹۸ حدود ۳۵ درصد برای هر دانش‌آموز بود ولی با تلاش همکاران این سرانه در سال جاری به ۴۰ درصد افزایش یافته که رشدی به میزان ۵ درصد برای هر دانش‌آموز داشته است.

بهرامی با اشاره به برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیاط پویا و … با هدف ایجاد نشاط و سلامت در دانش آموزان، اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام خانه‌نشینی کرونا فعالیت‌های ورزشی حضوری نداریم، برنامه «قهرمان خانه» از جمله طرح‌های ورزشی بود که تحرک و پویایی بیشتری در زمینه جسمانی و تربیت‌بدنی در دانش آموزان ایجاد کرده و دانش آموزان از طریق فضای مجازی و بهره‌گیری از الگوهای مناسبی از فعالیت‌های بدنی می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند تا به دلیل خانه‌نشینی مشکلاتی برای آن‌ها ازنظر سلامت جسمانی ایجاد نشود.

وی با تأکید بر نگاه متعالی و همه جانبه به تعلیم و تربیت، بیان کرد: رسالت آموزش‌وپرورش فقط موضوع درسی نیست بلکه باید بعد پرورشی و تربیت‌بدنی دانش آموزان نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش لرستان تصریح کرد: با توجه به توزیع متوازن امکانات ورزشی در سطح استان و بالاخص مناطق محروم، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش جوانان لرستان وجود دارد که با رویکرد توجه، حمایت و استعدادیابی باید برنامه‌ریزی و اقدام لازم صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=25497

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.