• امروز : یکشنبه, ۱۳ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 24592
1

سرما و یخبندان در راه گلستان/ کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا

  • کد خبر : 81897
  • 16 دی 1401 - 0:04
سرما و یخبندان در راه گلستان/ کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا
بام: مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان، گفت: سامانه ناپایدار و سرد بارشی از روز یکشنبه وارد گلستان می‌شود.

امان‌محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار بام با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی گلستان اظهار کرد: از شامگاه چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی آسمان گلستانی ابری شد و به دنبال آن شاهد وقوع بارش‌های پراکنده به‌ویژه در عصر و شامگاه امروز(پنج شنبه) در سطح استان هستیم.

وی با بیان اینکه از پیامدهای این سامانه ناپایدار و سرد بارشی ریزش بارش پراکنده برف، باران و کاهش دما است، تصریح کرد: این وضعیت تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در ادامه از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گلستان خبر داد و افزود: همچنین از روز یکشنبه(۱۸ دی) نیز سامانه ناپایدار و سرد بارشی دیگری وارد استان می‌شود که با ورود این سامانه بارشی دمای هوای استان ۱۶ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد.

کمالی بارش باران، ریزش برف در اغلب نواحی استان گلستان، احتمال وقوع کولاک، کاهش محسوس دما، تداوم سرما و یخبندان، مه غلیظ و وزش باد نسبتا شدید را از پیامدهای سامانه بارشی جدید در استان گلستان برشمرد و یادآور شد: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، آسیب به محصولات باغی و زراعی و آسیب به تاسیسات آبرسانی دور از انتظار نیست.

وی از مردم خواست هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط بیشتری کنند و گفت: با توجه به سرما و برودت هوا و بارش برف به شهروندان توصیه می‌کنیم از انجام فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند، همچنین احتمال یخ‌زدگی محصولات زراعی و باغی نیز وجود دارد که می‌طلبد کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و انجام سایر تعهدات پیشگیرانه لازم توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تاکید کرد و ابراز داشت: این سامانه ناپایدار و سرد بارشی روز پنج‌شنبه ۲۲ دی‌ماه از استان خارج می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.bamnews.ir/?p=81897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.